U17-holdet besejrede OB

Der var fuld gevinst til Lyngbys U17-hold i weekenden, der på hjemmebane besejrede OB med 3-0. U19 tabte med 1-2.
Der var fuld gang i banerne på Lundtoftevej lørdag eftermiddag. Lyngby Boldklubs U17 og U19-hold var i aktion mod OB – U19 lagde for og efter 0-0 ved pausen så det pludselig rigtigt fornuftigt ud, da Emre Mor bragte Lyngby foran med 1-0 med en flot afslutning i det fjerne hjørne. OB, der i tabellen ligger fornuftigt placeret i sub-toppen, fik dog vendt kampen på hovedet – et kvarter efter Lyngbys scoring blev det 1-1 på et straffespark inden OB kort før tid afgjorde kampen og løb med en 2-1-sejr.
Bedre gik det for U17-holdet, der også spillede mod OB. Efter lidt under et kvarters spil kom Lyngby foran ved Mark Boesen, der scorede i en første halvleg, hvor OB ellers havde været tættest på, selvom de var blevet ramt af et rødt kort midt i halvlegen. 2. halvleg blev langt bedre og kampen foregik på Lyngbys præmisser og med en rimelig grad af kontrol over kampen.
Derfor var det ikke ufortjent, at Lyngby kunne lukke kampen indenfor de første 15 minutter af 2. halvleg. Først var det Adnan Curovic, der med hovedet pandede Lyngby på 2-0 og blot 3 minutter senere blev det så også til 3-0 – denne gang ved Jacob Bruun. Lyngby kørte herefter sejren hjem med en god indsats – det betyder i øvrigt at Lyngbys U17-hold har vundet fire ud af de sidste fem kampe.
Næste opgave for de unge talenter er tredjesidste spillerunde – den afvikles for begge mandskabers vedkommende Kristi Himmelfartsdag den 29. maj ude mod Randers FC.