Lyngby jagter revanche mod HB Køge

27. spillerunde byder på en gratis fredagskamp i Herfølge, hvor HB Køge venter Mathias Tauber og co. Jack Majgaard Jensen har udtaget 18 spillere til opgøret.
Det er et Lyngby-hold på jagt er revanche, der fredag aften løber på banen – forhåbentlig til en kulisse bestående af et feststemt publikum, der er klar til at støtte deres mandskaber. De Kongeblå har to nederlag som skal hævnes – først blev det 0-2 i første spillerunde og sidenhen 1-2 hjemme på Lyngby Stadion tilbage i marts måned.
Det er især kombinationen af store, stærke Anders Kaagh og den hurtige, træfsikre Jeppe Kjær der har voldt Lyngby problemer. I sæsonens to hidtidige kampe har det været de to, der har stået som målskytter. Jeppe Kjær med to i den første kamp og en enkelt i det seneste indbyrdes opgør, hvor også Anders Kaagh kom på tavlen. På det seneste har det dog knebet for HB Køge med scoringerne – de seneste tre kampe er således samlet endt med 0-0.
Lyngby mangler altså for alvor at knække koden til HB Køge. Men at det kan lade sig gøre viser HB Køges resultater i denne sæson. For selvom fredagens hjemmehold altså to gange har slået rækkens nummer tre fra Lyngby, så har sæsonens pointhøst hidtil kun været nok til en øjeblikkelig 6. plads – 10 point fra oprykningspladserne. Det er blandt andet nederlag i et par tætte kampe mod de andre midterhold, der har gjort udslaget.
Så logikken siger fredag aften, at Lyngby har en ganske fin chance for at få den revancherende sejr. Lyngby skal gøre hold som Brønshøj, Vendsyssel og Fredericia kunsten efter – og til at løse den mission har cheftræner Jack Majgaard Jensen givet genvalg til den 17-mands trup, der i søndags besejrede Vendsyssel med 4-1.
Eneste supplement er midtbanespilleren Lamin Samba, der bliver truppens 18. og sidste mand. Ude er dermed fortsat skadede Dennis Cagara, Thomas Sørensen og Frederik Gytkjær.
Der er kick-off på SEAS-NVE Park i Herfølge klokken 19.00 og gratis entré til opgøret i samarbejde med Dreist Advokater.
Lyngbys trup mod HB Køge:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 3. Lamin Samba, 4. Mathias Tauber, 6. Rasmus Minor Petersen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 16. Lukas Fernandes, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 25. Christoffer Boateng, 29. Oliver Fredsted.