Brønshøj spændte ben for De Kongeblå

Det var ikke Lyngbys dag 2. påskedag på Lyngby Stadion, hvor De Kongeblå blev sat til vægs af et effektivt Brønshøj-mandskab. 0-3 sluttede det.
To af forårets mest formstærke mandskaber mødtes 2. påskedag på Lyngby Stadion. De Kongeblå kom til kampen med fire forårssejre, hvilket godt nok var en enkelt mindre end gæsterne fra Brønshøj – alligevel var Lyngby vel små favoritter på hjemmebanen og det bar kampens første små 20 minutter da også præg af.
Lyngby startede nemlig kampen klart bedst og kontrollerede kampen. Det medførte enkelte udmærkede muligheder til blandt andre Bror Blume, der var rykket op på positionen bag Patrick Mortensen, mens Frederik Gytkjær startede på kanten i stedet for en skadet Lasse Fosgaard.
Brønshøj var som altid særdeles fysiske i deres spil, og gjorde ved flere lejligheder ondt på Lyngby. Især angriberen Emil Berggreen sparede intet i luftduellerne, og der blev generelt tacklet godt igennem i 1. halvleg. Det faldt i sidste ende ud til Brønshøjs fordel, for på trods af Lyngbys dominans var det gæsterne, der kom først på tavlen.
Et hjørnespark fandt frem til Jacob Berthelsen, der med venstre fod dirigerede bolden i mål bag Lukas Fernandes til 1-0. Scoringen kom Lyngby sig egentlig ganske fornuftigt over, men at det ikke var Lyngbys dag blev tydeligt ti minutter før pausen. Et Brønshøj-opspil blev ikke clearet af Lyngby-forsvaret, og så kunne Jesper Christjansen sparke bolden i mål til 2-0.
Den stilling holdt til pausen, og i 2. halvleg forsøgte De Kongeblå sig så med et comeback. Lyngby gjorde det fint i indledningen af de sidste 45 minutter og forsøgte sig fremad banen med at skabe kampen. Brønshøj forsvarede sig klogt, begik mange frispark og fik derigennem brudt den rytme som Lyngby trods alt fik opbygget.
Og da Brønshøj også kom på 3-0 så det for alvor svært ud for Lyngby. Et kontraangreb i højre side hos hurtige Casper Henningsen havnede centralt hvor Emil Berggreen sikkert scorede i tæt kamp med Lyngby-forsvaret. Lyngby forsøgte sig med indskiftningen af blandt andre debutanten Christoffer Boateng, men det ændrede ikke ved resultatet.
Brønshøj vinder med 3-0 på Lyngby Stadion og banker dermed deres status som forårets pt. bedste hold fast – Lyngby er med nederlaget fortsat på 41 point på 4. pladsen i NordicBet Ligaen.
Match Facts:
Lyngby BK – Brønshøj BK 0-3 (0-2)
0-1 Jacob Berthelsen (21), 0-2 Jesper Christjansen (34), 0-3 Emil Berggreen (58)
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 18. Jeppe TVERSKOV, 7. Dennis CAGARA – 12. Mads PEDERSEN (<-> 19. Sebastian LASSEN (46)), 14. Philip RASMUSSEN – 26. Frederik GYTKJÆR (<-> 25. Christoffer BOATENG (73)), 22. Bror BLUME, 8. Martin ANDERSEN (<-> 2. Mathias MEJER KNUDSEN (80)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Nicklas Højlund, Oliver Fredsted, Gustav Therkildsen
Advarsler: