3-2-sejr over Hvidovre

Søndagens kamp mellem Hvidovre og Lyngby blev akkurat så spændende og intens, som man på forhånd kunne have håbet – eller frygtet, hvis man troede på fuld gevinst til Lyngby. De Kongeblå kæmpede til slut en sejr på 3-2 i land.
Jack Majgaard Jensen havde givet genvalg til sin startopstilling fra Vendsyssel-kampen, og fra sidelinjen kunne Lyngbys cheftræner se begge mandskaber levere en rodet og til tider nervøs indledning. Lyngby havde bedst styr på det offensive, mens Hvidovre fra start viste intentioner om at leve på omstillinger – og det skulle blive et kampbillede, der blev dominerende resten af opgøret.
Lyngby havde problemer i første halvleg og derfor var det Hvidovre, der efter en omstilling kunne bringe sig foran med 1-0. Jonathan Nielsen blev sendt dybt, og hans aflevering bagud var nok tilegnet Mathias Larsen, der dog kiksede sin afslutning og sparkede et stort hul i luften – det endte dog med at være held i uheld, for bolden trillede videre bagud til Christopher Østberg, der resolut sparkede bolden ind fra kanten af feltet uden chance for Lukas Fernandes.
De Kongeblå havde ikke tur i den, og Hvidovre nåede endnu engang at få netmaskerne til at blafre. Efter en halv times spil sendte Jonathan Nielsen bolden i mål, men scoringen blev annulleret for offside – derefter hankede Lyngby gevaldigt op i sig selv og de næste ti minutter vendte kampen totalt på hovedet.
34 minutter var således spillet, da Lyngby satte et godt angreb op i venstre side. Til sidst havnede bolden hos Frederik Gytkjær, der bragede bolden med hård kraft over i modsatte målhjørne til 1-1. Det gav Lyngby momentum og blot minuttet efter slap en Lyngby-angriber igennem med Hvidovre-keeper Andreas Larsen. Duellen blev dog aldrig eksekveret, for gæsternes Stefan Hansen trak i nødbremsen – rødt kort til forsvareren og et Lyngby-frispark, der dog ikke blev det store ud af.
10 mod 11 var Hvidovre underlegne, og Lyngby satte sig i 2. halvleg på kampen. Det ene angreb efter det andet blev kastet ned mod gæsterne, der dog holdt fint stand mod et Lyngby-hold, der heller ikke var helt så skarpe som forleden. Efter 59 minutter lynede Lyngby dog igen, da en flot dyb aflevering flænsede Hvidovres defensiv. Alene med målmanden kiksede Martin Andersen ikke og kantspilleren scorede dermed sit 3. mål i 4 kampe.
Så var det op til Lyngby at lukke kampen, og det så sådan ud med lidt under et kvarter igen. Efter et hjørnespark holdt Lyngby presset og til sidst blev bolden lagt til rette for Philip Rasmussen, der med et tordendrøn knaldede bolden på undersiden af overliggeren og ned på den – ifølge linjedommeren – målgivende side af stregen. 3-1 til Lyngby.
Fem minutter før tid fik Hvidovre pyntet på resultatet efter et fint angreb i venstresiden, der til slut fandt Thomas Wiil-Andersen tæt under mål. Det var dog ikke nok til at snuppe point fra Lyngby, der vinder kampen med 3-2.
Match Facts:
Lyngby BK – Hvidovre IF 3-2 (1-1)
0-1 Christopher Østberg (16), 1-1 Frederik Gytkjær (34), 2-1 Martin Andersen (59), 3-1 Philip Rasmussen (77), 3-2 Thomas Wiil-Andersen (85)
Rødt kort: Stefan Hansen, Hvidovre IF (35)
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 18. Jeppe TVERSKOV, 7. Dennis CAGARA – 22. Bror BLUME, 12. Mads PEDERSEN (<-> 14. Philip RASMUSSEN (72)) – 9. Lasse FOSGAARD (<-> 19. Sebastian LASSEN (89)), 26. Frederik GYTKJÆR (<-> 15. Lee ROCHESTER (80)), 8. Martin ANDERSEN – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Nicklas Højlund, Oliver Fredsted, Mathias Mejer Knudsen
Advarsler: