Divisionens skarpeste angribere mødes i Lyngby

Foråret kommer til Kongens Lyngby søndag eftermiddag, hvor De Kongeblå fra Lyngby Boldklub hjemme tager imod HB Køge i 20. spillerunde.
Det er ikke rigtigt forår i postnummer 2800 før Lyngby Boldklub har spillet hjemme på Lyngby Stadion – det sker søndag eftermiddag, hvor De Kongeblå tager imod HB Køge i 20. spillerunde i NordicBet Ligaen  – det sker i øvrigt på klubbens 93-års fødselsdag.
I opgøret har Lyngby revanche til gode efter HB Køge i efteråret vandt det første indbyrdes opgør med 2-0. Hjemme på Lyngby Stadion har De Kongeblå dog gjort det fint med 7 sejre i 10 kampe, og der venter uden tvivl HB Køge en svær kamp.
Lyngby lagde for i foråret med at besejre lokalrivalerne fra AB med 3-0. Ved den lejlighed blev Martin Andersen og to gange Patrick Mortensen målskytterne, og det betød i øvrigt at Patrick Mortensen kravlede op på en førsteplads på topscorerlisten. Den deler han med HB Køges angriber Jeppe Kjær, og dermed er det divisionens skarpeste angribere der mødes søndag eftermiddag.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen, der for første gang er i spidsen som cheftræner for Lyngby på hjemmebane, har udtaget 19 spillere til opgøret. Med i forhold til forårspremieren i Gladsaxe er Oliver Fredsted.
Der er kick-off på Lyngby Stadion klokken 13.00. Køb din billet til opgøret her!
Lyngbys trup mod HB Køge:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 16. Lukas Fernandes, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Oliver Fredsted.