Lokalopgør sparker foråret igang

Så er ventetiden endelig ovre! Lyngby Boldklub sparker søndag eftermiddag sæsonen igang. Det sker med ny cheftræner, ny hovedsponsor, lokalbrag mod AB og en debutant i 18-mands-truppen.
Efter en lang vinterperiode med stilstand i NordicBet Ligaen er det nu langt om længe tid til at sparke forårssæsonen 2014 igang. Det sker for Lyngbys vedkommende søndag eftermiddag klokken 15.00 på Gladsaxe Stadion i det traditionsrige lokalopgør mod AB. Det bliver et særdeledes interessant opgør mellem de to store traditionsklubber – og så bliver det ikke mindst en kamp, hvor der er mange nyheder i spil.
I spidsen for De Kongeblå står således for første gang Jack Majgaard Jensen, der efter Johan Langes exit blev ansat som cheftræner. Jack Majgaard Jensen og trænerteamet har haft en ganske fornuftig vinteropstart med mange gode træninger, en fin træningslejr i Tyrkiet samt ikke mindst en del træningskampe, hvoraf størstedelen er faldet ud til Lyngbys fordel.
En anden nyhed er navnet på forsiden af De Kongeblås trøjer. Her har den nye hovedsponsor Hellerup Finans debut for Lyngby, og også i spillertruppen finder man en enkelt debutant. Lee Rochester, der kom til Lyngby fra HB Køge, er ny spiller i truppen og kan få sin første officielle optræden for De Kongeblå på Gladsaxe Stadion.
Nye i Lyngby i forhold til efteråret er også kantspilleren Martin Andersen og forsvarsspilleren Thomas Sørensen, der dog begge har fået deres officielle debut for De Kongeblå. Martin Andersen optrådte fra 2006-2009 for Lyngby, hvor han spillede 21 kampe og scorede et enkelt mål. Thomas Sørensens historie ligger lidt længere tilbage, idet forsvarsspilleren som bare 17-årig fik debut i Superligakampen mod AGF.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen har i øvrigt haft frit valg fra alle hylder i truppen, hvor der blot er enkelte småskavanker at spore. 18 spillere er udtaget til kampen, som alle i og omkring Lyngby Boldklub har ventet på i mere end 3  måneder. Der er kick-off på Gladsaxe Stadion klokken 15.00.
Lyngbys trup mod AB Gladsaxe:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 16. Lukas Fernandes, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær.