Lyngby Boldklub klar til kapitaludvidelse

PRESSEMEDDELELSE,
Kongens Lyngby d. 14. marts 2014
Hellerup Finans bistår Lyngby Boldklub med at rejse et tocifret millionbeløb til at realisere færdiggørelsen af Lyngby Stadion og dermed skabe rammerne for stor vækst.
Lyngby Boldklub vil via en kapitaludvidelse rejse et tocifret millionbeløb, så klubben i samarbejde med kommunen kan sikre færdiggørelsen af Lyngby Stadion, der fik første fase bygget færdig i 2013. Et færdigbygget Lyngby Stadion skal være med til at løfte Lyngby Boldklub op i Superligaen og samtidig være til stor gavn for byen.
”Færdiggørelsen af Lyngby Stadion er alfa og omega for Lyngby Boldklub. Erfaringer fra hele landet viser, at et moderne fodboldstadion har en positiv effekt på både tilskuere, sport, virksomheder og bysamfund. Vores kapitaludvidelse skal gå til en færdiggørelse af Lyngby Stadion i samarbejde med kommunen, som vi har fået positive signaler fra”, fortæller Brian Lemmeke, adm. direktør i Lyngby Boldklub.
Kapitaludvidelse med bred appel
Kapitaludvidelsen bliver hverken lukket eller målrettet en snæver, særlig kreds. Den går ud til fans, institutioner, virksomheder og andre interesserede. Lyngby Boldklub vil nemlig gerne have så mange interessenter ind over klubben som overhovedet muligt. Hellerup Finans beskæftiger sig med strukturering og administration af investeringer, og de ser store muligheder for boldklubben.
”Hellerup Finans kan se et stort potentiale i Lyngby – ikke kun i klubben, men også i hele byen. Kongens Lyngby har allerede positioneret sig som en stærk vidensby, og en del af det arbejde handler også om at kunne tilbyde tidssvarende kulturelle- og idrætsmæssige tilbud til borgerne og de studerende i Lyngby. Den proces bidrager vi gerne til, for Kongens Lyngby er en idrætsby med mange tusinde aktive og endnu flere interesserede. Centrum for disse borgere bliver et færdigbygget Lyngby Stadion med gode tilskuerforhold. Med kapital til at færdiggøre Lyngby Stadion er der kun en retning at gå: Opad. Det gælder både sportsligt, for erhvervslivet, for tilskuere samt for borgerne i Lyngby,” fortæller Brian Lemmeke.
Lyngby Boldklub er klar til at igangsætte kapitaludvidelsen efter en godkendelse af prospektet hos Finanstilsynet. Pengene skal efter planen hentes ind fra den 1. maj 2014 og 12 måneder frem.
For yderligere information kontakt da venligst:
Brian Lemmeke, adm. direktør
E-mail: bl@lyngby-boldklub.dk