Test-sejr over AC Horsens

Lyngby var i store perioder oven på og leverede en ganske fin præstation i træningskampen mod AC Horsens. Bror Blume blev matchvinder i sejren, der blev på 1-0.
Lyngby og AC Horsens forbereder sig begge på forårssæsonen i Antalya i Tyrkiet. Lørdag eftermiddag havde de hold sat hinanden i stævne og foran en håndfuld lokale tilskuere, skyfrit vejr og 18 graders varme blev det en ganske god test for begge mandskaber, der gav hinanden kamp til stregen.
Kampen startede intenst og viste to hold, der begge er ganske gode på bolden. Horsens og Lyngby var, på trods af en noget ujævn bane, sikre i deres omgang med bolden, men viste også prøver på godt forsvarsspil og defensiv organisation. Måske netop derfor blev det hele "lige ved og næsten" i første halvleg, hvor der flere gange var optræk til gode muligheder, men hvor ingen af mandskaberne for alvor fik spillet sig igennem til større muligheder.
Størst plus på forsvarskontoen tilfalder dog uden tvivl Lyngby, der fik lukket rigtig fornuftigt ned for Horsens' offensiv, der ikke kom frem til noget som helst i åbent spil. Det betød at Horsens var farligst på standardsituationer, men også her var Lyngby-defensiven, anført af en særdeles oplagt Mathias Tauber, påpasselige og fik afværget.
Frederik Gytkjær tegnede sig for halvegens to største chancer på langskud, men det blev uden scoringer i de første 45 minutter. 2. halvleg kom Lyngby igen bedst fra start i, og efter syv minutters spil gav det pote. Martin Andersen gik dybt på højrekanten, og hans indlæg blev ikke clearet ordentligt – på kanten af feltet samlede Bror Blume op, og han fandt lige præcis pladsen til at sparke bolden ind ved modsatte stolpe. 1-0 til Lyngby.
De Kongeblå var klart bedst i de første tyve minutter af 2. halvleg, og Lyngby var kun en kikset offside-dom fra at skrive 2-0 på kontoen, da Frederik Gytkjær løb i ryggen på sin markering, modtog bolden og spillede Patrick Mortensen fri i det lille felt. Men det blev ved 1-0.
Omkring det 70. minut jævnede kampen ud, og langsomt fik Horsens arbejdet sig til overtaget. De jyske oprykningsfavoritter satte sig på opgøret og det krævede igen fuld koncentration af Lyngbys forsvar – en opgave der blev løst ganske fint. Efter en rigtig god Horsens-periode fik Lyngby en smule luft og viste ved flere lejligheder fint overskud, ved at holde på bolden i længere perioder frem for at stresse. Det frustrerede Horsens, der givetvis også følte sig modarbejdet af kampens tyrkiske dommer, der dømte lidt i øst og vest.
Horsens fik dog muligheden for at udligne opgøret til allersidst. Et gennembrud af Jeppe Mehl i højre side producerede et indlæg snert under mål, hvor Esben Petersen kunne afslutte. Lyngby-keeper Nicklas Højlund hev dog en stor redning ud af ærmet og holdt Horsens fra at score. Det slutter dermed 1-0 til De Kongeblå i Antalya
Match Facts:
Lyngby BK – AC Horsens 1-0 (0-0)
1-0 Bror Blume (52)
Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 20. Jeppe BRANDRUP (<-> 24. Thomas SØRENSEN (63)), 4. Mathias TAUBER (c), 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 7. Dennis CAGARA – 14. Philip RASMUSSEN (<-> 18. Jeppe TVERSKOV (58)), 12. Mads PEDERSEN – 8. Martin ANDERSEN (<-> 9. Lasse FOSGAARD (63)), 22. Bror BLUME, 26. Frederik GYTKJÆR (<-> 15. Lee ROCHESTER (73)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Mathias MEJER KNUDSEN, Sebastian LASSEN, Oliver FREDSTED, Nichlas MACDONALD