Solskinskamp endte uden scoringer

En jævnbyrdig kamp præget af to stærke organisationer betød ingen mål, da De Kongeblå mødte FC Roskilde i en træningskamp i Antalya.
Højt solskin, ingen vind og græs under støvlerne – det var forhold som disse, der fik Lyngby til at tage 8 dage til Antalya i Tyrkiet for at forberede sig på forårets kampe. Og det var præcis disse forhold, der ventede spillerne fra Lyngby og 2. Divisions tophold FC Roskilde torsdag ved middagstid.
I høj sol blev første halvleg sparket igang. Kampen var af skåret ned til to halvlege af 30 minutter af hensyn til begge holds kampe allerede lørdag. Derfor blev det et intenst opgør med fuld fart på kampen igennem. Første halvleg var jævnbyrdig, med med et spilovertag til De Kongeblå, der hurtigt fik styr på FC Roskildes presspil og skabte et par nærgående situationer. I begge ender blev der imidlertid fyret med løst krudt, og de to målmænd blev ikke for alvor testet i første halvleg.
Bedste Lyngby-chance tilfaldt Jeppe Tverskov, der pludselig fik chancen på kanten af det lille felt efter et hjørnespark. Midtbanespilleren fik dog slet ikke træf på bolden, der passerede feltet og fortsatte i åbent spil. FC Roskilde-topscorer Emil Nielsen stod for Roskildes bedste mulighed, da han kom forrest på et indlæg fra højre side. Skarpheden svigtede dog for angriberen, der headede over fra en meget fri position.
Lyngby var bedst i første halvleg, og når Lyngby fik sat et par hurtige kombinationer sammen var FC Roskilde på hælene. Det blev der skabt et par opspil ud af, men det kneb med at komme i skudposition og de første 30 minutter sluttede derfor målløse. Billedet forsatte efter de ti minutters pause. Lyngby var bedst på bolden og styrede indledningsvist, hvilket der kom et par enkelte muligheder ud af.
Gradvist fik FC Roskilde dog gang i spillet og fik sat Lyngby under et vist pres. En mere hektisk halvleg og mere fight faldt ud til Roskildes fordel, og det kom der også et par halvgode muligheder ud af. Emil Nielsen afsluttede endnu engang midt i halvlegen, men Lukas Fernandes stod en fin kamp bagerst. Og forsvaret fik generelt lukket rigtig fint af, således at Roskildes opspil ikke blev vekslet til åbne chancer.
Der blev ikke scoret denne torsdag, og opgøret sluttede således 0-0. Næste gang Lyngby – efter planen – skal i aktion igen er allerede lørdag, hvor NordicBet Liga-kollegerne fra AC Horsens venter i 2×45 minutter.
Match Facts:
Lyngby BK – FC Roskilde 0-0
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES – 19. Sebastian LASSEN, 24. Thomas SØRENSEN, 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 2. Mathias MEJER KNUDSEN (<-> 29. Oliver FREDSTED (30)) – 18. Jeppe TVERSKOV, 14. Philip RASMUSSEN – 9. Lasse FOSGAARD (<-> 8. Martin ANDERSEN (30)), 22. Bror BLUME (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (30)), 15. Lee ROCHESTER – 11. Patrick MORTENSEN (c)
Ikke benyttet: Nicklas HØJLUND, Jeppe BRANDRUP, Mathias TAUBER, Mads PEDERSEN, Nichlas MACDONALD, Dennis CAGARA