Lyngby vendte 0-1 til 2-1 i Falkenberg

Patrick Mortensen og Lasse Fosgaard kom på tavlen, da Lyngby Boldklub lørdag eftermiddag besejrede Falkenbergs FF med 2-1 på udebane.
De Kongeblå fortsatte lørdag de mere kamprelaterede forberedelser til forårssæsonen. Det skete i Sverige, hvor den nyoprykkede Allsvenskan-klub Falkenberg, med den svenske legende Henrik 'Henke" Larsson i spidsen som cheftræner, tog imod Jack Majgaard Jensen og Lyngby Boldklub.
Lyngby startede kampen ganske fint og satte sig fra første fløjt på opgøret. De Kongeblå dominerede og var mest og bedst på bolden, men dog uden at skabe de helt store chancer. Langsomt begyndte Falkenberg at kæmpe sig tilbage i kampen, og med et mere aggresivt pres fra det svenske hjemmehold samt en strid modvind mod Lyngby tabte Jack Majgaard Jensens tropper en smule momentum.
Det udnyttede Falkenberg effektivt til at sætte Lyngby under pres og syv minutter før pausen blev det så 1-0 ved Godsway Donyuh. Falkenberg udnyttede en Lyngby-fejl til at slå et indlæg fra kanten og det resulterede i en scoring og pauseføring til Falkenberg.
2. halvleg var langt bedre set med Lyngby-briller. Lyngby satte hjemmeholdet under pres, og også Falkenberg fik problemer med modvinden. Momentum skiftede endnu engang og der skulle kun gå få minutter, før Lyngby udnyttede det til at bringe balance i regnskabet. Efter et hjørnespark havnede bolden hos Lasse Fosgaard, og han sendte bolden i nettet til 1-1.
De sidste 45 minutter dominerede Lyngby og det var ikke ufortjent, at De Kongeblå bragte sig foran godt 10 minutter efter Fosgaards udligning. Patrick Mortensen og Lasse Fosgaard kombinerede sig igennem og det endte med, at sidstnævnte blev nedlagt i feltet – straffespark og en gylden mulighed til at snuppe føringen.
Det sørgede Patrick Mortensen for, da han fra 11-meter-pletten var sikker. 2-1 til Lyngby og den stilling holdt kampen ud. En enkelt større Falkenberg-chance blev det til, men Lyngby fastholdt dominansen og lykkedes dermed med at vende kampen. Lyngby vinder med 2-1.
Match Facts:
Falkenbergs FF – Lyngby BK 1-2 (1-0)
1-0 Godsway Donyuh (38)
1-1 Lasse Fosgaard (50)
1-2 Patrick Mortensen (str. 63)
Lyngbys startopstilling,: 1. Nicklas HØJLUND – 19. Sebastian LASSEN (<-> 20. Jeppe BRANDRUP (60)), 4. Mathias TAUBER (c) (<.> 12. Mads PEDERSEN (60)), 6. Rasmus MINOR, 2. Mathias MEJER KNUDSEN (<-> 7. Dennis CAGARA (60)) – 18. Jeppe TVERSKOV, 14. Philip RASMUSSEN – 9. Lasse FOSGAARD, 22. Bror BLUME (<-> 29. Frederik GYTKJÆR (70)), 8. Martin ANDERSEN (<-> 15. Lee ROCHESTER (60)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES