Bent Christensen ny assistenttræner i Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklub har ansat Bent Christensen som assistenttræner for Jack Majgaard Jensen.
Den tidligere U21-landsholdsassistent Bent Christensen bliver ny assistenttræner i Lyngby Boldklub. Et stort Lyngby-navn vender dermed tilbage til en funktion omkring førsteholdet hos De Kongeblå efter at have været på en trænermæssig afstikker hos blandt andre B1903 og DBU, hvor han i knap 3 år har været assistenttræner for U21-landsholdet.
”DBUs spillestil og Den Røde Tråd går fint hånd i hånd med Lyngbys spillestil. Lyngby Boldklub er storleverandør af talenter og det bliver spændende at komme ind og hjælpe Jack” fortæller Bent Christensen.
”Min rolle er ikke kun at være assistenttræner for førsteholdet, for der er andre ting, der skal lægges på. En af mine opgaver bliver at bygge bro til U17 og U19-holdene, og få de største af talenterne integreret i samarbejde med Kenneth Weber (A+træner), der fokuserer mere på landsholdsspillerne” fortæller Bent Christensen, der også skal bidrage med scouting.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen glæder sig til samarbejdet: ”Vi er super tilfredse med at få Bent ind i trænerteamet. Her får vi en person som brænder for Lyngby Boldklub, og som kender klubben rigtig godt. Både som spiller og træner. Bent vil blandt andet få et stort ansvar for den enkelte spillers individuelle udvikling samt opbygningen af et scouting-netværk” fortæller Jack Majgaard Jensen.
Bent Christensen, der har spillet over 300 kampe for Lyngbys førstehold og er nummer 5 på listen over flest kampe i Lyngby-trøjen, tiltræder sit nye job med øjeblikkelig virkning.