Lyngby skriver med Thomas Sørensen

Forsvarsspilleren Thomas Sørensen gør comeback i den kongeblå trøje i 2014. Den 29-årige defensivspiller skifter til Lyngby på en 1-årig aftale.
Lyngby forstærker defensiven med den rutinerede forsvarsspiller Thomas Sørensen. Sørensen har trænet med klubben gennem sidste del af efteråret, og har nu sat sin signatur på en 1-årig aftale med De Kongeblå – en aftale, som glæder Thomas Sørensen:
”Lyngby har betydet meget for mig, og klubbens kultur er noget, jeg holder meget af. Jeg havde 5 gode år som junior og opefter, og jeg har haft mange gode oplevelser med Lyngby – både fodboldmæssigt og med fansene. Så jeg er utrolig glad for at være tilbage” fortæller Thomas Sørensen, der vil spille en nøglerolle i Lyngby:
”Jeg går selvfølgelig efter at komme ind og blive stamspiller på holdet. Konkurrencen er stor på mange pladser. Især i forsvaret, hvor der er nogle gode spillere” fortæller Thomas Sørensen, der også fremhæver Lyngbys spillestil som værende et element, der tiltaler ham.
Lyngby Boldklub glæder sig ligeledes over aftalen med Thomas Sørensen. ”Kontrakten med Thomas sikrer ro omkring forsvaret. Vi får en dygtig forsvarsspiller, der kan dække flere positioner, hvilket vi synes er vigtigt. Thomas’ rutine vil helt sikkert også komme holdet til gode, og vi ser meget frem til samarbejdet” fortæller Brian Lemmeke, adm. direktør i Lyngby Boldklub.
Thomas Sørensen har 54 Superliga-kampe på CV’et – heraf en enkelt for Lyngby, der ligger tilbage i 2001, hvor han som 17-årig debuterede mod AGF. I 2009 vendte forsvarsspilleren tilbage til øverste niveau – denne gang for HB Køge, med hvem han er rykket op to gange.
I Lyngby-trøjen er det i alt blevet til 48 kampe og 2 scoringer for Thomas Sørensen, der senest repræsenterede Lyngby i 4-0-sejren over B1909 i september 2004. Den nu 29-årige forsvarsspiller har underskrevet en kontrakt gældende for hele 2014.