Lyngby henter kantspiller hjem fra Sverige

Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med kantspilleren Martin Andersen, der vender tilbage til Lyngby Boldklub fra et ophold i svenske Ängelholms FF.
Lyngby Boldklub har hentet kantspilleren Martin Andersen til klubben. Efter 5 år i svenske Ângelholms FF vender Andersen tilbage til De Kongeblå – et gensyn, som den 27-årige kantspiller ser frem til:
”Jeg har fulgt Lyngby siden jeg stoppede her, og har også jævnligt været på stadion. Jeg bor i Lyngby, så det er min base og da muligheden dukkede op var det let at vælge” fortæller Martin Andersen, der i 2013 var med til sikre en solid midterplacering til Ängelholm. Opholdet i Sverige har udviklet kantspilleren:
”I Sverige lærer man, at det er vigtigt med en god organisation på banen. Så jeg har bygget på defensivt. Jeg er blevet en mere moden fodboldspiller, og har lært mere om, hvad det hele handler om. Jeg var en ung spiller sidst jeg var i Lyngby, så det er en Martin Andersen med lidt mere hård på brystet, og jeg kommer med godt humør og forhåbentlig godt fodboldspil” lyder det fra Lyngbys nye kantspiller.
Lyngby Boldklubs adm. direktør Brian Lemmeke glæder sig over tilgangen af Martin Andersen: ”Vi får tilgang af en dygtig kantspiller, der har hentet rutine i et udlandsophold. Martin har gjort det rigtig godt i den svenske Superettan, så vi glæder os over at få ham hjem, og igen se ham i aktion for De Kongeblå” fortæller Brian Lemmeke om klubbens nye spiller.
Martin Andersen starter træningen med de øvrige Lyngby-spillere på mandag i Virum. Her gælder det i første omgang om at komme i gang og blive integreret på holdet: ”For det første skal jeg godt ind i gruppen og lære spillerne at kende. Jeg har været i Sverige i nogle år, og glæder mig til at lære nogle nye holdkammerater at kende. Det ser jeg frem til, og så håber jeg selvfølgelig at vise, at jeg er tilbage i en bedre version” lyder det fra Martin Andersen, der i 2013 bidrog med 6 scoringer for Ängelholm.
Martin Andersen kom til Lyngby fra Brabrand i 2006 og nåede siden et par år hos De Kongeblå. Her blev det til debut i pokalturneringen i 2006 i en 8-0-sejr over Frem Sakskøbing. I alt står kantspilleren noteret for 21 kampe og en enkelt scoring for Lyngby.
27-årige Martin Andersen har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2015.