Jack Majgaard ny cheftræner i Lyngby Boldklub

Johan Lange stopper som træner i Lyngby Boldklub fra i dag. Gårsdagens kamp mod FCK blev således den sidste i spidsen for de kongeblå. Der er allerede fundet en permanent løsning for Lyngby Boldklubs 1.hold i form af assistenttræneren gennem fem år, Jack Majgaard, der nu bliver cheftræner.
”Rent sportsligt er Jack Majgaard som ny cheftræner det eneste rigtige. Både Niels Frederiksen – og nu Johan Lange – har anbefalet Jack flere gange. Han er meget vellidt blandt spillere, og han kender spillestilen og klubben indefra,” fortæller Lyngby Boldklubs adm. direktør, Brian Lemmeke, og understreger:

”Jack har været en vigtig del af den succes, som klubbens 1. hold har haft i de sidste fem år.

Før sin tid som assistenttræner var Jack Majgaard klubbens ungdomstræner, og han har sammen med fx Kasper Hjulmand stået for udviklingen af rigtig mange af de talenter, der tales og skrives om i dansk topfodbold i dag.

Enighed om trænerskifte
Johan Lange og Lyngby Boldklub er enige om det aktuelle trænerskifte.

”Jobbet i Lyngby Boldklub har ikke levet op til de forventninger, som jeg gik ind i projektet med. For at sige det lige ud er økonomien i Lyngby Boldklub jo rigtig sund, men som cheftræner arbejder man med en anden tidshorisont. Ledelsen har lagt en langsigtet plan, og det kan jeg godt forstå, når man ser det i det store billede,” siger Johan Lange.
Brian Lemmeke synes, det er ærgerligt med Johan Langes tidlige exit, men den adm. direktør fokuserer på to forhold: Jack Majgaard er på plads, og Lyngby Boldklub skal være en klub med en sund økonomi.

”Det er naturligvis ærgerligt, at vi mister en god træner. Personligt havde Johan og jeg et godt samarbejde, men jeg vil ikke afvige fra vores koncept om ansvarlig fodbold. Vi vil drive en økonomisk sund fodboldklub her i Lyngby, og selvom vi pludselig fik en pose penge, er det den nuværende plan, der tæller. Vi vil bygge op fra bunden både på administration, faciliteter og talent,” forklarer Brian Lemmeke og fortsætter:

”Det vigtigste her og nu er, at der er en plan. Vi kommer ikke til at stå i stampe. Vi kører videre i faste rammer allerede fra i dag, og det er ikke mindst vigtigt for spillerne. Spillerne udgør i dag en meget homogen trup, og derfor tror jeg også på planen.”

Yderligere information, kontakt venligst
Brian Lemmeke Tel:+45 45884060, e-mail: bl@lyngby-boldklub.dk