Lyngby til tælling i Hobro

Selvtilliden fra Lyngbys flotte stime var ikke nok, da De Kongeblå torsdag aften mødte NordicBet Ligaens førerhold Hobro. Suveræne og fortsat hjemme-ubesejrede Hobro vandt med 3-0.
Der ventede Lyngby en stor opgave torsdag aften, da NordicBet Ligaens ubestridte førerhold Hobro modtog De Kongeblå på DS Arena i Hobro. Et sted, hvor Jonas Dals mandskab endnu ikke har tabt et eneste point i denne sæson. Og det gjorde de – desværre set med Lyngby-briller – heller ikke denne aften.
Allerede efter et par minutter fik Mads Hvilsom chancen for hjemmeholdet, og der skulle heller ikke gå lang tid, før Hobro kom foran. Martin Thomsen, der spillede en stor kamp for Hobro, spillede den dybt til Mads Jessen, der rundede Nicklas Højlund og sendte bolden i nettet til 1-0.
Første halvleg var Hobros målt på spil og chancer, men hjemmeholdet var ret så uskarpe når chancen bød sig. Den kommende Randers-spiller Kasper Fisker stod for den bedste mulighed før pausen, men det blev ved det ene mål i kampens første halvdel. Lyngby kom ellers lidt bedre med og forsøgte sig med at sætte de to kanter i scene, men det blev desværre uden den helt store effekt.
I 2. halvleg fortsatte tendenserne fra de første 45 minutter. Nicklas Højlund var bedste Lyngby-mand på en dag, hvor det offensivt slet ikke klappede for De Kongeblå. Højlund diskede flere gange op med klasseredninger, der reelt holdt Lyngby inde i kampen. Det håb blev dog slukket efter 65 minutter.
Her kom Kasper Fisker alene igennem med Højlund efter en forsvarsfejl af Lyngby og Fisker trak skarpt forbi Højlund, der i stedet nedlagde Hobro-profilen. Straffespark og Martin Thomsen kunne sikkert omsætte til 2-0. Scoringen fik Hobro til at slippe foden en smule fra gaspedalen, men Lyngby havde enormt svært ved at kreere chancer.
Lasse Fosgaard var lige ved at drible sig igennem, mens der også var løse muligheder til Patrick Mortensen. Men åbne målchancer blev det ikke til – og i stedet kunne Martin Thomsen krone en stor aften med en flot scoring i tillægstiden, da han hamrede bolden i nettet fra distancen. Kampen slutter 3-0.
Match Facts:
Hobro – Lyngby BK 3-0 (1-0)
1-0 Mads Jessen (11), 2-0 Martin Thomsen (str. 66), 3-0 Martin Thomsen (90)
Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 2. Mathias MEJER KNUDSEN – 12. Mads PEDERSEN, 18. Jeppe TVERSKOV (<-> 22. Bror BLUME) – 9. Lasse FOSGAARD, 14. Philip RASMUSSEN , 21. David KATZ BOYSEN (<-> 7. Dennis CAGARA (90)) – 11. Patrick MORTENSEN (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (82))
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Morten KOCH, Oliver FREDSTED, Sebastian LASSEN

Advarsler: