Nulløsning i regnvåde Vejle

Det blev aldrig den helt store publikumsoplevelse, da Lyngby søndag eftermiddag gæstede Vejle. Kampen havde fint med chancer, men endte alligevel uden scoringer.
Det er blot 3 dage siden at De Kongeblå sendte Esbjerg fB ud af DBU Pokalen. Alligevel var Lyngbys bedste mandskab i aktion igen søndag eftermiddag, hvor Vejle Stadion lagde græs, regn og rusk til et direkte opgør om 3. pladsen i NordicBet Ligaen. Sæsonens første indbyrdes møde endte med en sejr til Vejle, så Lyngby havde mest at bevise i forhold til sidste kamp.
Lyngby startede kampen bedst og pressede Vejle tilbage på banen. Det resulterede i flere halvgode muligheder, men det blev først rigtigt farligt efter 11 minutters spil, hvor Lasse Fosgaards indlæg fandt en fri Patrick Mortensen, der for en sjælden gangs skyld viste uskarphed og headede den store chance over mål.
Få minutter senere var det så David Boysens tur til at forsøge sig, men her var keeper Morten H. Jensen godt med og vandt en direkte friløber-duel. På trods af chancerne var første halvleg jævnbyrdig og Vejle havde da også deres chancer til at komme på tavlen. Men der blev ikke scoret i første halvleg.
Og det gjorde der sådan set heller ikke i 2. halvleg, selvom det flere gange var tæt på. Denne gang var det dog Vejle, der havde det chancemæssige overtag, om end overtaget ikke var så stort. Christian Sivebæk sendte efter 10 minutter af halvlegen bolden på overliggeren efter et fint langskud. Og kort før tid var Buzuladgic på færde og hans afslutning tvang Nicklas Højlund til en klasseredning.
Ind imellem de to store Vejle-chancer var der muligheder til Patrick Mortensen og Lyngby-offensiven, der i glimt viste kvaliteterne frem. Først gled David Boysen af på sin modstander i et kontra-angreb og røg i dybden, hvorfra han sendte læderet ind mod midten, hvor Patrick Mortensen var tæt på at nå frem.
Fem minutter senere fik Patrick Mortensen så igen chancen – denne gang med hovedet, men Morten Haastrup Jensen stod en fejlfri kamp og det lykkedes ikke for Lyngby at passere den tidligere HB Køge-keeper. Men da det som sagt heller ikke lykkedes for Vejle at passere Lyngby-keeper Højlund, så sluttede det hele uden scoringer.
Med det ene point er Lyngby nu á point med AC Horsens, mens Hobro igen øger i toppen af NordicBet Ligaen. Samtidig tegner der sig et utrolig tæt mønster idet Horsens, Lyngby, Vejle, HB Køge og Fredericia ligger i et top-felt hvor der blot er 2 points forskel fra 2. til 6. pladsen. Det felt kan Silkeborg i øvrigt tilslutte sig, hvis de vinder deres udsatte kamp mod Marienlyst.
Lyngby møder i næste runde FC Fredericia.
Match Facts:

Vejle BK – Lyngby BK 0-0
Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 2. Mathias MEJER KNUDSEN – 5. Rasmus NIELSEN (<-> 22. Bror BLUME (72)), 18. Jeppe TVERSKOV  – 9. Lasse FOSGAARD (<-> 7. Dennis CAGARA (90)), 14. Philip RASMUSSEN, 21. David KATZ BOYSEN – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Morten KOCH, Frederik GYTKJÆR, Sebastian LASSEN

Advarsler: