Johan Lange glæder sig til Esbjerg-kamp

Lyngby-spillerne skal toppræstere og være klar til at gribe chancen, når den byder sig hvis de kongeblå skal videre i DBU Pokalen. Det mener cheftræner Johan Lange, der har udtaget 19 spillere til kampen.
Johan Lange og Lyngby har haft en fin sæson indtil videre, hvor et af højdepunkterne var den meget fortjente sejr i DBU Pokalen over Superliga-klubben Viborg. En sejr, der gav de kongeblå videre avancement og en kamp mod Esbjerg, der har været årets helt store positive oplevelse. Den kamp spilles torsdag aften på Lyngby Stadion.
”Vi er glade for den her kamp, hvor vi skal møde det bedste hold i Danmark i 2013. Det er et hold som har vundet pokalen, kvalificeret sig til et europæisk gruppespil og udklækket 4 landsholdsspillere alene i 2013. At få muligheden for at måle sig mod dem, det er en kæmpe chance. Vi glæder os til at komme ud og give den gas og se, om vi kan skabe en overraskelse” fortæller Lyngbys cheftræner Johan Lange, der har opskriften på sejr klar:
”Det gælder om, at vi skal være ligeså gode defensivt, som vi har været på det seneste. Så skal vi få nogle gode perioder på bolden og samtidig, når vi har disse perioder, skal vi hele tiden sørge for at have balance på holdet som gør, at vi ikke får omstillingerne imod os. Esbjerg er fantastiske på omstillinger og de har mange matchvindertyper, der kan afgøre kampen” lyder det fra Johan Lange.
I spidsen for Esbjerg står den tidligere Lyngby-træner Niels Frederiksen, der i sommer overtog i Esbjerg – med stor succes til følge. At Niels Frederiksen tidligere har været i Lyngby giver dog ikke umiddelbart nogen fordele for Lyngby mener Johan Lange: ”Det er vist en større fordel for Niels Frederiksen, at han kender alle spillerne så godt. Det er jo trods alt ikke Niels, der skal spille. Hvis det var Niels, der skulle spille så var vores chancer nok betydeligt bedre”.
Johan Lange har i forhold til kampen i søndags mod Silkeborg suppleret truppen med Dennis Cagara.
Lyngbys trup mod Esbjerg:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 16. Lukas Fernandes, 17. Morten Koch, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær, 29. Oliver Fredsted