Festdag gav 1 point til de kongeblå

For første gang var den nye vesttribune i brug. Gratis indgang og masser af events betød, at mere end 3400 tilskuere fandt vejen til Lyngby Stadion. De så Lyngby kæmpe sig til et enkelt point.
Åbningen af den nye vesttribune blev markeret på behørig vis søndag eftermiddag. Forud for kampen mellem Lyngby og Silkeborg marcherede mere end 300 ungdomsmedlemmer ind og dannede en menneskelig spillertunnel. Den bød spillerne velkommen til en speciel dag på Lyngby Stadion. Og der blev tale om en tilpas spændende kamp.
Lyngby startede fint, og med lidt held kunne Lasse Fosgaard have givet de kongeblå en regulær drømmestart efter få minutters spil. Men kantspillerens afslutning fik ikke nok kvalitet til for alvor at udgøre en trussel mod Silkeborg-keeper Kasper Jensen, der stod en fin kamp.
Det gjorde Nicklas Højlund i Lyngbys ende også. De kongeblås keeper måtte flere gange diske op med gode redninger, og med to gode målmænd og generelt glimrende defensive præstationer havde begge hold svært ved for alvor at blive farlige.
Første halvleg var jævnbyrdig med et lille chancemæssigt overtag til gæsterne, hvor Morten Beck Andersen var farligste mand. Lasse Fosgaard stod for hovedvægten af Lyngbys afslutninger, men der blev ikke scoret i kampens første halvdel.
2. halvleg fortsatte i samme billede, selvom chancerne blev større i begge ender. For Silkeborgs vedkommende bød chancemængden på to friløbere til Morten Beck Andersen, der dog begge gange blev den lille i duellen med Nicklas Højlund. Også Emil Scheel havde en god mulighed, men Nicklas Højlund gjorde det fornuftigt og holdt Silkeborg fra at score.
I Kasper Jensens ende var Bror Blume på spil flere gange. Midtbanespilleren spillede en fin kamp og kunne efter lidt over en times spil have kronet indsatsen med en scoring, da han trykkede godt af fra kanten af feltet. Bolden røg dog tæt forbi mål og det samme var tilfældet 10 minutter senere, da han trykkede af udkanten af straffesparksfeltet.
Kampens dramatiske højdepunkt indtraf efter 73 minutter, da Rasmus Minor og Morten Beck kolliderede i en situation, hvor sidstnævnte meget gerne ville have frispark. Morten Beck fik brokket sig så meget, at han modtog sit andet gule kort og dermed fik marchordre.
Så var der dømt kongeblå dominans, men Lyngby havde svært ved at nedbryde gæsterne, der samtidig dygtigt holdt sig inde i kampen på omstillinger og dødbolde. Og da ingen af holdene lykkedes med at passere modstanderens keeper så ender det hele uden scoringer – og dermed også Lyngbys første uafgjorte kamp i sæsonen.
Match Facts:

Lyngby BK – Silkeborg IF 0-0
Rødt kort: Morten Beck Andersen (73), Silkeborg IF

Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 2. Mathias MEJER KNUDSEN – 12. Mads PEDERSEN (<-> 5. Rasmus NIELSEN (81)), 14. Philip RASMUSSEN (<-> 18. Jeppe TVERSKOV (88)) – 9. Lasse FOSGAARD, 22. Bror BLUME (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (88)), 21. David KATZ BOYSEN – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Morten KOCH, Oliver FREDSTED, Sebastian LASSEN

Advarsler: