David Boysen tilbage mod Marienlyst

Lyngby og Marienlyst mødes for anden gang i denne sæson søndag eftermiddag. De kongeblås cheftræner Johan Lange har udtaget 18 mand til opgøret.
For anden gang i denne sæson tørner de kongeblå sammen med Marienlyst. Det sker søndag eftermiddag, hvor Lyngby Stadion lægger græstæppe til 13. spillerunde i NordicBet Ligaen. Oprykkerne fra Marienlyst har som forventet fået en vanskelig start på livet i landets næstbedste fodboldrække, og den lille fynske klub kom da også i store problemer sidst man gæstede Lyngby Stadion.
Ved den lejlighed blev Marienlyst sendt hjem med et nederlag på 4-0. Den slags resultater har dog hørt til sjældenhederne, og Marienlyst har faktisk også imponeret ved flere lejligheder. Sejren over Vejle var naturligvis et af sæsonens højdepunkter, men for nylig var det måske mindst ligeså overraskende, at Marienlyst fik 2-2 ude mod AC Horsens. Derudover har der også været point mod HB Køge.
Lyngby er fortsat inde i en god periode, hvor der på det seneste har været sejre over Brønshøj, AB og så naturligvis Viborg i DBU Pokalen. De gode takter betyder naturligvis, at de kongeblå går efter alle tre point søndag eftermiddag. Og med tre point vil de kongeblå faktisk hoppe op på 2. pladsen i NordicBet Ligaen.
Til at levere den præstation har cheftræner Johan Lange udtaget 18 spillere. Dennis Cagara må sidde over med en mindre skade, ligesom også Andreas Granskov fortsat er ukampdygtig. Til gengæld er David Boysen tilbage efter overstået karantæne, ligesom der for første gang i sæsonen også er blevet plads i truppen til Oliver Fredsted, der er tilbage i omdrejninger efter en skadesperiode.
Der er kick-off på Lyngby Stadion kl. 13.00. Køb din billet online via dette link!
Lyngbys trup mod Marienlyst:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Rasmus Minor Petersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 16. Lukas Fernandes, 17. Morten Koch, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær, 29. Oliver Fredsted