Lyngby vandt svær udekamp

Patrick Mortensen og Dennis Cagara scorede målene, da de kongeblå hev en sejr på 2-1 i land i den svære udekamp mod Brønshøj.
Lyngbys mandskab stod nok engang overfor en lokalrival i NordicBet Ligaen, da man lørdag eftermiddag gæstede Brønshøj Boldklub i Tingbjerg. Opgørene mellem de to mandskaber har været kendetegnet ved megen fight og som regel også en pæn portion chancer – og kampen på Tingbjerg Idrætspark blev ikke nogen undtagelse.
Kampen startede i et hæsblæsende tempo og i første halvleg tornede holdene på skift ned mod modstanderens mål. Det var underholdende at se på, men relativt ukontrollerbart for begge mandskaber, der havde svært ved at fastholde spillet og dermed sætte dagsordenen. Mens Brønshøj pressede mest på i kampens første 20 minutters tid tog de kongeblå langsomt over og frem mod pausen var Lyngby bedst.
Inden da havde Brønshøj appelleret på straffe begået mod Casper Henningsen samt misset et par halvstore muligheder. Blandt andet i det 24. minut, hvor Lyngby ikke fik clearet og Brønshøj i stedet fik kombineret sig frem til en stor mulighed, som Nicklas Højlund dog reddede. Lyngbys bedste mulighed tilfaldt næsten Philip Rasmussen, der tæt under mål er ganske tæt på at kunne sparke den ind efter en fin Lyngby-omstilling.
Kort efter trykkede Rasmus Nielsen fint af fra distancen, men vi skulle helt hen omkring pausen, før der kom hul på bylden. Frederik Gytkjær sendte Dennis Cagara i dybden og venstrebacken trak ind mod midten og sparkede. Bolden blev dog blokeret med hånden, men da Cagara selv kunne sparke returen i et tomt mål så fik scoringen lov at tælle på trods af protester fra Brønshøj, der troede at dommeren havde fløjtet for offside.
2. halvleg foregik i et lidt lavere tempo og det så ud til at passe begge mandskaber fint. De to hold skiftedes til at have perioder på bolden og det forvaltede Lyngby bedst. Efter 76 minutter fik de kongeblå frispark i højre side – det tog indskiftede Mathias Mejer Knudsen sig af og sendte bolden ind i feltet, hvor Patrick Mortensen steg til hvers og scorede til 2-0.
2-måls-føringen holdt dog kun i cirka 5 minutter. Et Brønshøj-opspil havnede hos Emil Berggreen, der i to omgange lykkedes med at udplacere Nicklas Højlund. Dermed kom spændingen tilbage i opgøret, og kort efter scoringen var hjemmeholdet uhyggeligt tæt på en udligning. Det blev dog ikke til mere end en enkelt Brønshøj-scoring og dermed kunne Lyngby juble ved dommerens slutfløjt. De kongeblå vinder med 2-1.
Match Facts:

Brønshøj – Lyngby BK 1-2 (0-1)
0-1 Dennis Cagara (45), 0-2 Patrick Mortensen (77), 1-2 Emil Berggreen (82)

Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 7. Dennis CAGARA (<-> 2. Mathias MEJER KNUDSEN (63)) – 5. Rasmus NIELSEN, 14. Philip RASMUSSEN – 9. Lasse FOSGAARD, 26. FrederiK GYTKJÆR (<-> 22. Bror BLUME (63)), 19. Sebastian LASSEN (<-> 12. Mads PEDERSEN (71)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Morten KOCH, Jeppe TVERSKOV

Advarsler: