Philip Rasmussen tilbage i truppen mod AB

Søndag eftermiddag byder på 11. spillerunde i NordicBet Ligaen og med den følger et vaske ægte lokalbrag, når de kongeblå hjemme tager imod naboerne fra AB Gladsaxe. Johan Lange har udtaget sin trup til kampen.
Når man betragter det danske fodboldlandskab anno 2013, så er det svært at finde et lokalderby bestående af to klubber, der ligger så tæt på hinanden. Kun 7 kilometer adskiller Lyngby og AB geografisk, mens kun 3 point skiller de to mandskaber i tabellen. Dermed er der lagt op til et rigtig spændende lokalopgør i slaget om det nordlige København.
Den flotte kongeblå stime på 4 ligasejre i streg blev brudt sidste søndag i Horsens, hvor Lyngby måtte se sig slået af et kynisk Horsens-mandskab, der fik lukket godt ned for de kongeblås offensive spil og vandt med 3-1. Siden da rejste Lyngby sig på fornemmeste vis, da man onsdag aften sendte Superliga-topholdet fra Viborg ud af DBU Pokalen i 2013s måske største skalp.
Tilbage i NordicBet Ligaen indtager de kongeblå en 5. plads i tabellen, mens AB er placeret på 9. pladsen kun et enkelt point over nedrykningsstregen. AB indledte sæsonen med 3 nederlag i de første 4 runder, men siden hen har man fået stabiliseret sig og fået point på kontoen. Cheftræner Thomas Nørgaards mandskab er således kommet ind i en fin stime i de sidste tre runder, hvor man har besejret HB Køge, spillet uafgjort med topholdet, Hobro og senest blev det til 1-1 i Fredericia.
Cheftræner Johan Lange har udtaget sin trup til kampen, og i forhold til pokaltriumfen mod Viborg er Philip Rasmussen med igen. Ellers er der ingen ændringer til kampen, der fløjtes igang på Lyngby Stadion klokken 15.00.
Køb din billet til opgøret her!
Lyngbys trup mod AB Gladsaxe:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 16. Lukas Fernandes, 17. Morten Koch, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær