Superliga-test i pokalen

Der venter Lyngby en stor opgave i DBU Pokalen onsdag aften, hvor de kongeblå får besøg af Superliga-holdet fra Viborg FF. Johan Lange har udtaget 17 mand til opgøret.
Efter sejre over AB og BGA står Lyngby nu overfor modstand fra allerøverste hylde, når de kongeblå onsdag aften skal forsøge at spille sig videre i DBU Pokalen. Modstanderen er således Superliga-klubben fra Viborg, der kommer på besøg på Lyngby Stadion – akkurat som i sidste sæson, hvor Viborg som bekendt var at finde i NordicBet Ligaen sammen med de kongeblå.
Den tilværelse er byttet ud med livet i Superligaen, og her er Ove Christensens mandskab kommet overordentligt flot fra start og ligger overraskende med i den bedste halvdel. Topscorer Thomas Dalgaard har fortsat sin målfform i landets bedste række, men er efter et udsagn gået en smule i stå og formåede således ikke at nette en eneste gang i september måned. Dalgaard er den helt store profil på et spændende Viborg-mandskab, der også byder på flere gode unge navne.
Dem er der sædvanen tro også i Lyngby, hvor de kongeblå fortsat arbejder hårdt på at få forløst det potentiale, der ligger i truppen. Efter flere flotte præstationer kom Lyngby lidt ned på jorden igen i søndags, hvor det i den svære udekamp mod Horsens blev til et nederlag. Johan Lange og co. kan dermed rejse sig på fornemmeste manér onsdag aften ved at slå et Superliga-mandskab ud af DBU Pokalen – akkurat som Lyngby formåede det sidste år, da man ekspederede AGF ud.
Johan Lange må til kampen se bort fra en skadet Philip Rasmussen. Ellers er truppen den samme som den fra weekendens kamp mod Horsens. Der er kick-off i Lyngby kl. 19.00
Køb din billet til opgøret her!
Lyngbys trup mod Viborg FF:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 16. Lukas Fernandes, 17. Morten Koch, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær