Lyngby-sejr på 2-0 over Hvidovre

Lyngby fik den fjerde sejr i NordicBet Ligaen i streg, da Hvidovre blev besejret med 2-0 på Lyngby Stadion. Patrick Mortensen og Andreas Granskov scorede for Lyngby.
Lyngby Stadion dannede søndag eftermiddag ramme om de kongeblås kamp i 9. spillerunde i NordicBet Ligaen. Modstanderen var oprykkerne fra Hvidovre, der har haft en ganske udmærket start på tilværelsen i landets næstbedste fodboldrække. Samtidig var det to mandskaber, som gerne vil spille offensiv fodbold, og det gav en seværdig, men nervepirrende, affære på Lyngby Stadion.
2 store chancer indenfor de første 10 minutter vidnede om dette. Først var det Hvidovres Azad Corlu, der trykkede af fra distancen og tvang Nicklas Højlund til at diske op med en god redning. Kort efter var det så David Boysen, der fik en stor mulighed. Kantspilleren blev på fornemmeste vis sendt igennem, men gæsternes keeper diskede op med en stor redning og forhindrede dermed en tidlig Lyngby-føring.
Hvidovre gjorde det fint i perioder, og var i første halvleg også tættest på at skabe noget, der kunne betegnes som en åben målchance. Lyngby var mest på bolden, mens Hvidovre lurede på farlige omstillinger hvor især Azad Corlus hurtighed voldte problemer. Alligevel var det Lyngbys fans, der først kunne juble over en scoring.
Efter 35 minutter skabte Lasse Fosgaard en god mulighed for sig selv, da han fra højre side trak ind i banen og trykkede af. Andreas Larsen i Hvidovre-målet reddede flot, men Patrick Mortensen var først over returen og i tæt kamp med en Hvidovre-forsvarer sendte han læderet ind over målstregen til en kongeblå 1-0-føring.
Efter målet overtog Lyngby totalt styringen med kampen og fik også bedre og bedre dæmmet op for gæsternes kontrastød. Patrick Mortensen fik en gylden mulighed på oplæg fra Jeppe Brandrup, men Lyngbys topscorer mistimede sin afslutning fra det lille felt og sendte bolden over mål til stor ærgelse for ham selv.
2. halvleg startede lidt som første halvleg sluttede. Lyngby var fortsat mest på bolden og Hvidovre havde ikke meget at byde på i Lyngbys ende. De kongeblå havde dog heller ikke det helt store at byde på, så i stedet udviklede opgøret sig til en kamp om overtaget – dertil med sporadiske chancer, blandt andet til Lasse Fosgaard, der også kom igennem med gæsternes målmand. Andreas Larsen klarede dog endnu engang for Hvidovre.
Kort efter var Hvidovre tæt på efter et indlæg og det markede starten på et Hvidovre-pres, der kom til at vare resten af kampen. Jo tættere klokken kom på 90 jo tættere kom Hvidovre på at passere Lyngby-keeper Nicklas Højlund, der dygtigt viste sit niveau ved flere lejligheder. Lyngbys defensiv gjorde det godt og løste flere situationer fint.
Hvidovre fik aldrig skabt den helt store chance, og i takt med at presset steg på Lyngbys forsvar, så steg de kongeblås omstillingsmuligheder. Og det var netop en sådan, der afgjorde sagerne i dommerens tillægstid. Andreas Granskov blev sendt igennem og med et fornemt lob afgjorde han kampen til Lyngbys fordel. Lyngby vinder med 2-0 over Hvidovre.
Match Facts:

Lyngby BK – Hvidovre IF 2-0 (1-0)
1-0 Patrick Mortensen (36), 2-0 Andreas Granskov (90)

Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 20. Jeppe BRANDRUP, 18. Jeppe TVERSKOV, 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 7. Dennis CAGARA – 14. Philip RASMUSSEN, 5. Rasmus NIELSEN (<-> 12. Mads PEDERSEN (76)) – 9. Lasse FOSGAARD, 22. Bror BLUME (<-> 8. Andreas GRANSKOV (71)), 21. David KATZ BOYSEN (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (84)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Morten KOCH, Sebastian LASSEN

Advarsler: