Sikker 4-0-sejr over Marienlyst

Marienlyst var tæt på en chokstart, men derefter var der klasseforskel og de kongeblå slog sikkert oprykkerne med 4-0. David Boysen var den helt store profil med en assist og to scoringer.
834 tilskuere på Lyngby Stadion var søndag eftermiddag vidner til de kongeblås kamp i 8. spillerunde mod oprykkerne fra BK Marienlyst. Gæsterne var naturligvis undertippede, men var alligevel tæt på at chokstarte efter få minutters spil, da Marienlyst fik sendt bolden i nettet – scoringen blev dog korrekt annulleret for offside.
Derfra stod der dog Lyngby på opgøret og efterhånden var er envejs-trafik mod gæsternes målmand Martin Munck. Hjemmeholdet praktiserede et højt pres og havde flere gange held til at vinde bolden højt på banen. David Boysen havde næsten fri bane i højresiden og serverede flere giftige indlæg til blandt andre Patrick Mortensen og Lasse Fosgaard. Martin Munck i målet agerede dog flere gange redningsmand for sit hold.
Efter 23 minutter kunne han dog ikke gøre meget, da Lyngby bragte sig foran med 1-0. Rune Corfitzen fik i fællesskab med Martin Munck begået straffespark mod Patrick Mortensen. Med selvtilliden fra sidste rundes 4 mål mod Fredericia i bagagen tog Mortensen sig selv af forsøget fra 11-meter-pletten og placerede den sikkert til 1-0.
Ti minutter senere blev den føring fordoblet af David Boysen. Et flot chip sendte kantspilleren i dybden og Boysen prikkede den resolut forbi gæsternes målmand, inden han i kamp med Jack Nielsen sendte den i det tomme mål. Kort efter var Patrick Mortensen tæt på 4-0 efter et hjørnespark fra David Boysen, men forsøget blev reddet på stregen.
Marienlysts bedste mulighed kom ca. 10 minutter før pausen. En dobbeltchance til gæsterne, hvor Nicklas Højlund måtte diske op med en klasseredning. Derfor stod det 2-0 til Lyngby i pausen, og Lyngby-dominansen fortsatte i 2. halvleg.
Lyngby tordnede igen og igen mod gæsternes defensiv, der kæmpede bravt for at holde stand. Kun i korte perioder fik Marienlyst lidt luft, men ellers var det Lyngby og især David Boysen, der var her, der og alle vegne. Det udmøntede sig i en fortjent scoring til 3-0 efter lidt over en times spil. David Boysen fik bolden efter et opspil i højre side, trak ind mod banen, skudfintede en forsvarsspiller væk og lagde den køligt ind med venstrefoden.
Så var kampen reelt afgjort, og det gav lidt mere luft til det gæstende hold, der dog virkede tømte for kræfter. Lyngby var flere gange nærgående og især på hjørnespark var der fare på færde i Marienlysts felt. Rasmus Minor Petersen var tæt på sin første Lyngby-scoring, men det blev ved lige ved og næsten for den store forsvarsspiller, der efter Patrick Mortensens udskiftning fik æren af at bære anførerbindet for første gang i Lyngby-karrieren.
I modsatte ende fik Marienlyst pludselig en stor chance 4 minutter før tid. Et indlæg blev hårdt dirigeret mod mål med hovedet fra en Marienlyst-angriber, men Nicklas Højlund viste top-reflekser og viftede bolden over mål til et hjørnespark, der ikke kom det store ud af.
I stedet var det en skarp Lyngby-omstilling, der lukkede og slukkede. David Boysen var denne gang indblandet som kreatør, da han i et kontrastød smækkede bolden perfekt ind til Philip Rasmussen, der havde taget det dybe løb og perfekt smækkede bolden i nettet med en first-timer. Dermed blev det til en kongeblå 4-0-sejr – den tredje ligasejr i streg.
Match Facts:

Lyngby BK – BK Marienlyst 4-0 (2-0)
1-0 Patrick Mortensen (str. 23), 2-0 David Katz Boysen (32), 3-0 David Katz Boysen (63), 4-0 Philip Rasmussen (88)

Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 20. Jeppe BRANDRUP, 18. Jeppe TVERSKOV, 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 2. Mathias MEJER KNUDSEN – 14. Philip RASMUSSEN, 5. Rasmus NIELSEN (<-> 12. Mads PEDERSEN (71)) – 9. Lasse FOSGAARD, 22. Bror BLUME (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (69)), 21. David KATZ BOYSEN – 11. Patrick MORTENSEN (<-> 8. Andreas GRANSKOV (73))
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Sebastian LASSEN

Advarsler: