Uheldig Villafañe ramt af skade

Lyngby og nytilkomne Santiago Villafañe er ramt af sort uheld. Argentineren pådrog sig mandag eftermiddag en skade i låret, der holder ham væk fra træningsbanerne på Lundtoftevej.
Santiago Villafañe skiftede mandag til de kongeblå på en lejeaftale, men inden turen gik østover spillede argentineren reserveholdskamp for FC Midtjylland. Forsvarsspilleren spillede stort set hele kampen, men dagen efter havde han problemer med låret. Det er nu diagnosticeret til en forlårskade – endnu kendes omfanget og tidshorisonten på skaden ikke, men det står klart at argentinerens start i Lyngby bliver udsat.
Situationen ærgrer naturligvis i Lyngby: ”Det er så uheldigt som noget overhovedet kan være, og der var ikke nogen, der i mandags kunne forudse, at han tirsdag ville få at vide, at han skulle holde en skadespause. Han spillede kampen uden problemer, og først dagen efter mærker han så skaden. Det er ekstremt ærgerligt og utrolig dårlig timing” fortæller Brian Lemmeke, adm. direktør i Lyngby Boldklub.
Også i FC Midtjylland er der ærgrelse at spore: ”Vi har haft et rigtig godt samarbejde med Lyngby i dette transfervindue. Vi er lige så kede af det, som Lyngby er, og det er drønærgerligt. Det er rent uheld, og derfor har vi selvfølgelig også haft en tæt dialog med Lyngby for at løse de behandlingsmæssige og økonomiske problemer, der er ved denne her situation” fortæller ordførende direktør Claus Steinlein fra FC Midtjylland.
Lyngbys adm. direktør Brian Lemmeke bekræfter i øvrigt, at de kongeblå stadig sonderer markedet for kontraktløse spillere for at finde egnede navne til truppen.