Ryan Johnson Laursen skifter til Esbjerg

Lyngby Boldklub tager mandag aften afsked med højre backen Ryan Johnson Laursen, der fortsætter karrieren i Superliga-klubben Esbjerg fB. Salget indbringer Lyngby en transfersum.
Ryan Johnson Laursen bliver genforenet med den tidligere Lyngby-manager Niels Frederiksen. Højre backen forlader Lyngby med øjeblikkelig virkning og skifter til Esbjerg, der kompenserer Lyngby med en transfersum.
”Vi har været overordentligt glade for Ryans bidrag i Lyngby. Han har et stort talent og vi havde naturligvis gerne beholdt ham længere, men sådan skulle det ikke være. I stedet glæder vi os over, at vi endnu engang har fostret et stort talent, som bliver aktuel for en klub i Superligaen og som også står overfor store udfordringer i Europa League. Vi er ligeledes tilfredse med den transfersum, som vi indkasserer for Ryan” udtaler Brian Lemmeke, adm. direktør i Lyngby Boldklub.
Ryan Johnson Laursen nåede 32 kampe og 2 pokalscoringer for de kongeblå. Tiden i Lyngby bød udover de klubmæssige meritter også på kampe for både U19, U20 og U21-landsholdet. Ryan Johnson Laursen har underskrevet en 4-årig kontrakt med Esbjerg.