Patrick Mortensen glad for holdindsats

Lyngbys målscorer Patrick Mortensen var en glad og stolt mand efter sejren over Hobro. Angriberen var glad for at betale lidt tilbage til de kongeblå fans.

Patrick Mortensen scorede til 1-0, da Lyngby søndag eftermiddag snuppede en 2-0-sejr over Hobro på Lyngby Stadion. Med et tørt hug med tyve minutter igen åbnede angriberen festen, der senere blev fuldendt af Jeppe Brandrup kort før tid. Patrick Mortensen glæder sig over de kongeblås sejr og indsats i kampen:

"Vi gør det rigtigt godt. Jeg synes vi spillede rigtigt godt. Vi kommer ikke frem til det store i 1. halvleg, men jeg synes egentlig vi kontrollerer kampen godt og står godt på banen. Vi har nogle gode opspil og finder løsningerne inde på banen. Generelt en rigtig, rigtig god kamp, hvor vi får scoret 2 flotte mål" fortæller Patrick Mortensen, der var imponeret over indskiftede Jeppe Brandrups scoring til 2-0:

"Jeppes mål er klasse. Han kommer ind og med sine første boldberøringer tager han den med og afslutter på den måde der. Det synes jeg er fantastisk og det var dejligt for ham. Det var selvfølgelig også dejligt selv at score og jeg skulle bare ud mod fansene og give lidt igen. Det var fedt at give lidt tilbage" lyder det fra angriberen, der efter kampen blev hyldet af kampsponsoren DALOC som "Man of the Match"

Taktisk virkede Lyngby et skridt foran, og den oplevelse kan Patrick Mortensen godt genkende. Han mener dog også, at Lyngbys indstilling til opgøret var en forstærkende og måske endda afgørende effekt: "Vi havde en stor tørst efter at blive det første hold, der kunne slå dem. Men derudover synes jeg egentlig ikke at vi havde så meget fokus på Hobro før kampen" fortæller Patrick Mortensen og fortsætter:

"Vi havde kun fokus på at være aggresive og tændte til den her kamp. Det var en god kamp, og vi syntes egentlig at den lå godt til os. Vi fokuserede mest bare på vores eget spil og det synes jeg også lykkedes. Og så er det en stor cadeaux til holdet at vi holder nullet mod et hold, der har scoret 10 mål mod Superliga-nedrykkerne" lyder det fra Lyngby-målscoreren.

Patrick Mortensens scoring var hans første i NordicBet Ligaen i denne sæson, hvor angriberen dog har sendt bolden i nettet i DBU Pokalen. Mortensens næste chance til at score er udekampen mod FC Fredericia i næste weekend.