Brønshøj sejrede i Lyngby

Lyngby fik ikke udbytte af momentum fra midtugens pokalsejr, da de kongeblå søndag eftermiddag tabte med 1-3 hjemme mod Brønshøj. Frederik Helstrup scorede for Lyngby.
For anden gang i denne sæson var der masser af liv på Lyngby Stadion. De kongeblå tog i 5. runde mod Brønshøj, der fortsat ikke har fået det til at køre i denne sæson. Men det blev der – desværre for Lyngby – lavet om på denne søndag eftermiddag.
Kampens indledning var relativt lige med fine opspil i begge ender. Brønshøj slap dog bedst fra indledningen og tog en tidlig føring efter ti minutter, hvor der blev begået frispark på kanten af feltet. Det tog Casper Henningsen sig af og sendte bolden uden om muren og ind bag Nicklas Højlund.
Målet tog imidlertid ikke pusten fra Lyngby-spillerne, der i stedet lancerede et pres mod gæsternes mål. Kort efter 1-0-scoringen appellerede Lasse Fosgaard for straffespark, da han blev skubbet omkuld i feltet, men dommer Jesper Nielsens fløjte forblev tavs.
Tavst var der til gengæld ikke få minutter senere. Her kunne Lyngby Stadion nemlig juble over en udligning, da Frederik Helstrup kom først på en frisparksbold og sendte bolden i nettet til 1-1. Resten af halvlegen forløb uden de helt store chancer og derfor kunne begge hold gå til pausen med en enkelt scoring hver.
2. halvleg blev ikke noget skøn oplevelse – slet ikke set med Lyngby-briller. Efter ti minutter viste Brønshøj sin effektivitet ved et hjørnespark, der fandt frem til forsvarsspilleren Jacob Berthelsen. Han kunne med højrefoden dirigere bolden i nettet til en 2-1-føring og det blev indledningen til en ærgerlig Lyngby-halvleg.
De kongeblå kunne nemlig slet ikke få låst gæsternes defensiv op. Brønshøj stod langt tilbage på banen og afviste Lyngbys tilnærmelser gang på gang. Et par hovedstød fra Patrick Mortensen voldte ikke Brønshøj-keeper Michael Tørnes de helt store problemer, men angriberen fik dog passeret den tidligere Brøndby- og Lyngby-målmand en enkelt gang.
Med tyve minutter igen trykkede Philip Rasmussen således af fra distancen, og Tørnes kunne kun halvklare – Mortensen var over returen, men linjevogteren vurderede at Lyngbys spidsangriber var offside og annullerede målet.
Det var det tætteste Lyngby kom på point denne eftermiddag. Lyngbys satsninger i slutningen gav åbner bagude og med to minutter igen tog Alexander Lazarevic chancen og bankede resolut bolden ind bag Nicklas Højlund til 3-1. Det blev også kampens resultat.
Match Facts:

Lyngby BK – Brønshøj BK 1-3 (1-1)
0-1 Casper Henningsen (10), 1-1 Frederik Helstrup (18), 1-2 Jacob Berthelsen (54), 1-3 Alexander Lazarevic (88)

Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 4. Mathias TAUBER (c), 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 24. Frederik HELSTRUP (<-> 2. Mathias MEJER KNUDSEN (78)) – 14. Philip RASMUSSEN, 18. Jeppe TVERSKOV (<-> 5. Rasmus NIELSEN (65)) – 21. David KATZ BOYSEN, 8. Andreas GRANSKOV (<-> 22. Bror BLUME (46)), 9. Lasse FOSGAARD – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Sebastian LASSEN, Jeppe BRANDRUP, Frederik GYTKJÆR

Advarsler:
Søren Weibel (18), Thomas Hansen (83), Michael Tørnes (87) – alle Brønshøj