Masser af mål på GF Cuppens førstedag

GF Cuppens første dag bød på masser af mål, intense opgør, fight og 4 point til de kongeblås egne hold.

Lyngby Boldklubs U17-hold sparkede mandag eftermiddag den 23. udgave af GF Cuppen igang med et opgør mod lokalrivalerne fra AB. Turneringens første dag bød på 5 spændende kampe og hele 18 scoringer, så der var nok at glæde sig over for tilskuerne på banerne bag Lyngby Stadion.

Søren Hermansens U17-hold lagde som sagt for mod AB og det blev en ensidig forestilling, der faldt ud til de kongeblås fordel. Lyngby vandt sikkert på to scoringer af ungdomslandsholdsspilleren Daniel Stückler, der viste sine kvaliteter frem for blandt andre U17-landstræner Jan Michaelsen. Også Adnan Curokovic og Viktor Guldbrandsen i Lyngbys forsvar fik plusser i bogen, mens en anden af Lyngbys landsholdsspillere, kantspilleren Emre Mor, ligeledes leverede en fin præstation og var en kilde til konstant uro for AB. En fin holdindsats gav til slut sejren på 2-0.

De næste opgør var U17-kampen mellem Brønsby og Landskrona samt ABs U19-kamp mod de forsvarende GF Cup-mestre fra Malmö FF. Malmö trak som forventet det længste strå i denne kamp, og grundlagde sejren på en offensivt veldisciplineret og effektiv første halvleg. AB fik reduceret, men det var kun pynt – Malmö vandt sikkert med 4-1.

Så var der langt mere spænding i Landskrona og Brøndbys opgør i U17-rækken. Turneringens første 1-målssejr blev en realitet, da Brøndby snuppede en sejr på 3-2. Senere på eftermiddagen trådte sydafrikanske Bidvest Wits ind i turneringen med en rigtig international kamp mod Brighton fra England. Sydafrikanerne var kampen igennem et skridt foran Brighton, der kæmpede for at hænge på de hurtige og teknisk dygtige Bidvest-spillere. Det hele sluttede med en ganske fortjent sejr til sydafrikanerne på 2-0.

Samtidig med sejren til Bidvest kunne Lyngbys U19-hold give debut til holdets nye træner Thomas Lollike. Modstanderen var Stabæk fra Norge, der fik ørene i maskinen i indledningen. Khalil Faizi bragte Lyngby foran med 1-0 inden Christoffer Boateng øgede den føring til 2-0. I 2. halvleg kom Stabæk dog langt bedre med. Det norske mandskab spillede effektivt med musklerne, og det gjorde ondt på de kongeblå. Stabæk reducerede og udlignede kampen, og kunne med lidt held også have snuppet alle tre point. Det blev dog ved uafgjort 2-2 og en fair pointdeling.

Tirsdagsprogrammet i GF Cuppen byder på flere kampe i gruppespillet. Her træder blandt andre Southampton ind i turneringen. Se hele programmet og resultaterne fra igår via dette link.