GF Cuppen sparkes igang på mandag

I næste uge sparkes den 23. udgave af GF Cuppen i gang. Med deltagere som Brighton, Southampton og nogle af de bedste ungdomshold i norden er der endnu engang lagt op til en interessant turnering.
På mandag klokken 14 sparkes den årlige udgave af GF Cuppen, også kendt som Lyngby Cup, i gang på banerne ved Lyngby Stadion. Den kommende uge vil græsset agere underlag for en lang række store talenter, der gæster turneringen med deres respektive klubber.
”Vi er stolte over igen at kunne præsentere et større felt af de bedste talenthold i Norden, som vi i år har krydret med en række meget spændende udenlandske klubber fra England og Sydafrika” fortæller turneringsleder Martin Felbo, der videre fortæller at der er masser af spændende klubber at følge hele ugen:
”Stabæk er med i begge rækker i år, mens Brøndbys sydafrikanske samarbejdsklub Bidvest Wits er med igen. De var et meget positivt bekendtskab sidst de var med. Derudover er England repræsenteret ved Southamption og Brighton, der er med for første gang og deltager i begge rækker. Og så er sidste års dobbelte vindere fra Malmö FF også værd at nævne. De får kamp til stregen” fortæller Martin Felbo.
Turneringslederen fortæller endvidere, at der i år er skåret lidt ned i turneringsformatet på U17-siden, hvor man i år kun har 8 hold med i stedet for de normale 12. Det skal være med til at højne kvaliteten i rækken. Derudover venter et par spændende dage, hvor især afslutningen fredag bliver et højdepunkt:
"Vi ved at de sidste kampe bliver rigtigt spændende, så det er en slags mini-finaledag, selvom de rigtige finaler først spilles i weekenden. Men fredag venter et par interessante opgør: Vores eget U17-hold møder sidste års vinder fra Malmö FF, mens vores U19-hold møder Bidvest Wits. Og så tørner Southampton også sammen med Malmö, som vandt U19-rækken i 2012. Det bliver spændende" lyder det fra Martin Felbo.
GF Cuppen sparkes som sagt i gang på mandag klokken 14 – det sker med Lyngby Boldklubs eget bidrag i U17-rækken. Lyngbys første kamp er mod AB.
Se hele turneringsplanen og tilgå turneringssiderne via dette link!