Erklæring vedrørerende racistiske udtalelser

Lyngby Boldklub oplevede desværre torsdag aften at blive mål for et racistisk angreb mod en af klubbens spillere, David Boysen.
Vi tager i Lyngby Boldklub afstand fra enhver form for racisme og de mennesker, som har ytret racistiske tilråb er ikke folk, som vi nogensinde igen ønsker at se i forbindelse med Lyngby Boldklub.
Disse kujonagtige angreb skal stoppes øjeblikkeligt og vi kan kun opfordre til, at vores øvrige fans hjælper os med at forebygge og stoppe disse ytringer, når de sker, samt udpege personer, som optræder racistisk på hjemme- eller udebane.
Det er en skændsel for Lyngby Boldklub, for klubbens mange almindelige fans, for klubbens omdømme og for sporten som helhed. Og så har det naturligvis også personlige konsekvenser for den udsatte – i dette tilfælde David, som er dybt berørt af episoden.
Racisme må og skal aldrig accepteres. Det gælder uanset anledningen inde på banen, uden for banen eller det generelle frustrationsniveau i forbindelse med en fodboldkamp, der ikke udarter sig efter forventningerne. Der er ingen undskyldninger og personer, som har behov for at ytre deres racistiske holdninger har intet at gøre til vores kampe.
Vi vil naturligvis forsøge at få identificeret disse personer, ligesom vi hurtigst muligt vil tage kontakt til vores fanklub Blue Vikings, for at få lavet en effektiv handlingsplan mod racisme. Racediskrimination er så fjernt fra alle de værdier vi i Lyngby Boldklub står for og det er et problem vi skal komme til livs en gang for alle.

På vegne af Lyngby Boldklub A/S og Lyngby Boldklub af 1921
Brian Lemmeke, Johan Lange, Mathias Tauber, Nicklas Højlund, Mathias Mejer Knudsen, Ryan Johnson Laursen, Rasmus Nielsen, Rasmus Minor Petersen, Lasse Fosgaard, Patrick Mortensen, Andreas Granskov, Philip Rasmussen, Lukas Fernandes, Jeppe Tverskov, Sebastian Lassen, Jeppe Brandrup, David Boysen, Bror Blume, Frederik Helstrup, Frederik Gytkjær, Oliver Fredsted, Michelle Andersen, Peter Blond-Christensen, André Nitze, Steen Hvidberg, Kristian Maimann, Claus Højslev, Pelle Lindegaard Bügel, Birger Jørgensen, Jack Majgaard, Kenneth Weber, Henrik Sørensen, Jakob Christiansen, Christian Flindt, Bjarne S. Pedersen, Mads Meldgaard, Thomas Lollike, Mikko Pedersen, Søren Hermansen, Jonas Staunsholm, Niels-Christian Hansen, Thomas Strømberg, Sine Christensen, Claus Frank-Nielsen, Christopher Depenau, Christian Sørensen, Berit Döhl, Annemette Lund, Michelle Lange, Gerner Svendsen samt bestyrelserne i Lyngby Boldklub A/S og Lyngby Boldklub af 1921.