Tverskov og Tauber på tavlen i sidste test

Lyngby vandt her til eftermiddag en fortjent 2-0 sejr over Næstved fra 2. Division i den sidste træningskamp inden sæsonpremieren på torsdag i Nordic Bet Ligaen.
Solen skinnede fra en skyfri himmel over Lyngby Stadions bane 1 denne eftermiddag og på trods af varmen bød kampen på et pænt tempo og to tændte mandskaber.
1. halvleg bød på flere muligheder til begge hold og det var to mandskaber som gerne ville spille fremad banen. Lyngby indledte med et par farlige situationer foran Næstveds mål. Første gang efter 7 minutters spil, hvor Ryan Laursen bliver sendt i dybden i banens højre side og sender bolden indover til Lasse Fosgaard, der sparker over mål fra kanten af feltet.

Fosgaard skulle få endnu en chance i det 14. minut. En dyb stikning fra en veloplagt Frederik Gytkjær sender Fosgaard i dybden, men afslutningen tæt under mål bliver blokeret af Jakob Krag i Næstved-målet.

Næstved ville også spille med og forsøgte sig med nogle dybe bolde ned bag Lyngby-forsvaret. Næstved-playmakeren, Mikkel Rygaard sender efter godt 25 minutters spil Mark Leth-Pedersen i dybden med en friløber, men heldigvis for Lyngby for han ikke bolden under kontrol og chancen løber ud i sandet for Næstved. Nogle minutter senere bliver den gamle divisionsbomber, Anders Clausen sendt i dybden i venstre side, men vinklen bliver for spids og skuddet ender i sidenettet.

Sidst i 1. halvleg er Frederik Gytkjær på spil igen med en dyb bold til Fosgaard i højre side som lægger den indover til en fri Patrick Mortensen i feltets venstre side, som afslutter lige forbi målet og det forbliver dermed 0-0 ved pausen.

I 2. halvleg sætter Lyngby sig mere og mere på kampen og efter 65 minutter giver det pote, da Jeppe Tverskov scorer til 1-0 på en ripost tæt under mål efter en dødbold slået ind i feltet af Frederik Gytkjær. Efter 70 minutters spil er det tæt på 2-0, men Patrick Mortensens afslutning på en ripost fra et David Boysen-skud sidder lige på Næstved-keeperen.
2-0-målet skulle dog ikke vente længe på sig. Efter 75 minutters spil er det anfører, Mathias Tauber der sender bolden i netmaskerne til 2-0. Det er igen en dødbold som volder Næstved problemer, da de ikke får clearet bolden ordentligt ender bolden foran Lyngby-kaptajnen der sparker bolden resolut op i nettaget fra nært hold bag Jakob Krag i Næstved-målet.

I det sidste kvarter af kampen holder Lyngby spilovertaget uden, at der bliver skabt nogle store muligheder. Dog er det Næstved, der i kampens sidste minut brænder en stor hovedstødschance tæt under mål og det sluttede dermed  2-0 til de kongeblå over de grønne fra Næstved.

Match Facts:
Lyngby Boldklub – Næstved BK 2-0 (0-0)
1-0 Jeppe Tverskov (65), 2-0 Mathias Tauber (75)
Lyngby startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND, 3. Ryan johnson LAURSEN, 4. Mathias TAUBER (c), 24. Frederik HELSTRUP, 20. Jeppe BRANDRUP (<-> Mathias MEJER), 18. Jeppe TVERSKOV (<-> Phillip RASMUSSEN), 5. Rasmus NIELSEN, 9. Lasse FOSGAARD, 26. Frederik GYTKJÆR (<-> Andreas GRANSKOV), 21 David Katz BOYSEN, 11. Patrick MORTENSEN (<-> Bror BLUME)