Gytkjær og Boysen i tavlen i Lyngby-sejr

Lyngby Boldklub spillede en rigtig fin første halvleg og var aldrig rigtigt i fare for at tabe træningskampen mod Brønshøj. De kongeblå vandt således med 2-0 på mål af Frederik Gytkjær og David Boysen.
Lyngby er i gang med forberedelserne til den kommende sæson i NordicBet Ligaen. I den forbindelse spiller klubben vanen tro en række sommer-træningskampe og sommerpausens andet opgør blev spillet fredag, hvor Brønshøj var på besøg i Lyngby. Og på trods af et fint Brønshøj-pres i indledningen blev opgøret aldrig rigtigt resultatmæssigt spændende.
Dertil var Lyngby på dagen bedre end Brønshøj. De kongeblå spillede sig ud af gæsternes indledende pres og efter 10 minutters spil var Lyngby klart spildominerende. Frederik Gytkjær fik Lyngbys første chance efter 12 minutter, hvor Lasse Fosgaard sendte Ryan Johnson Laursen afsted. Højrebacken fandt Gytkjær, der dog sparkede tæt forbi mål.
Lidt mere træfsikkerhed var der efter 17 minutter, hvor Lyngby kom foran. Som ofte set i sommertræningskampene var det en personlig fejl som gav anledningen og Gytkjær muligheden for, at snuppe bolden og sikkert udplacere Brønshøjs målmand.
Der var masser af fine tanker, idéer og omstillinger, men det er fortsat ikke det hele som sidder i skabet. Lyngby fik dog ofte Brønshøj til at se lidt tunge ud – blandt andet efter 34 minutter, hvor David Boysen kunne fordoble Lyngbys føring. Ryan Johnson Laursen blev sendt i dybden og lagde et højt indlæg til fjerneste stolpe, hvor Boysen headede bolden i jorden og ind over gæsternes keeper til 2-0.
Der var også muligheder til Lasse Fosgaard, men det blev ved 2-0 ved pausen. 2. halvleg blev langt mere jævnbyrdig, og selvom Patrick Mortensen fik en stor chance efter et hjørnespark, så var det ikke på noget tidspunkt rigtigt farligt.
Undtagelsen var dog et dybt løb fra indskiftede Sebastian Lassen, der brugte sin hurtighed og fysik til at sætte sig igennem. Gæsternes målmand var dog hurtigt ude af sit mål og fik blokeret forsøget. Dermed forblev det uden scoringer i 2. halvleg – det betyder samtidig, at de kongeblå vinder træningskampen med 2-0.
Match Facts:

Lyngby BK – Brønshøj BK 2-0 (2-0)
1-0 Frederik Gytkjær (17), 2-0 David Boysen (34)

Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND (<-> Lukas FERNANDES (46)), 3. Ryan JOHNSON LAURSEN (<-> Sebastian LASSEN (73)), 5. Rasmus NIELSEN (<-> Philip RASMUSSEN (46)), 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 9. Lasse FOSGAARD, 11. Patrick MORTENSEN, 20. Jeppe BRANDRUP (<-> Mathias MEJER KNUDSEN (46)), 21. David KATZ BOYSEN, 22. Bror Blume (<-> Alexander GREEN (46)), 24. Frederik HELSTRUP (<-> Jeppe TVERSKOV (46)), 26. Frederik GYTKJÆR (<-> Ayoub SØRENSEN (46) (<-> Oliver FREDSTED (73))).

Advarsler:
Ingen