Lyngby stabiliserer sig

Lyngby Boldklub vil fortsætte med at udvikle egne talenter, og det skal ske med en stabil økonomi i ryggen. Det fortæller adm. direktør i Lyngby Boldklub A/S, Brian Lemmeke:

”Den kommende sæson bliver en sæson, hvor vi får behov for at stabilisere os og finde et nyt leje for vores forretning, hvor fodbolden og økonomien hele tiden afstemmes. Vi vil fortsat være en af Danmarks førende talentudviklingsklubber, og kommer til fokusere ligeså meget på den positive udvikling af vores talenter som hidtil. Samtidig vil vi være en bæredygtig fodboldklub, hvor forretningen danner grundlag for det sportslige – ikke omvendt.

Vores langsigtede sportslige ambition er uforandret, men vi går nu ind i en sæson, hvor målet er at bygge et nyt hold op. Vi har gang på gang bevist, at vi er førende inden for talentudviklingen og vi har en af Danmarks bedste talentudviklere ansat som cheftræner. Kombinationen af talenter fra egne rækker og bærende spillere, der samtidig har de bedste år foran sig, skal bygge et hold op, der har substans.

Netop den kombination afspejles i vores seneste kontraktindgåelser med Mathias Mejer, Rasmus Minor, Sebastian Lassen og Oliver Fredsted. Vi vil derfor bygge videre på den kerne af spillere, som er i klubben i dag. Det er langt fra sikkert, at det vil give resultater i den kommende sæson – men på sigt tror vi på, at det er det helt rigtige for et bæredygtigt Lyngby Boldklub” lyder det i erklæringen.

Brian Lemmeke fortæller endvidere at klubben har meldt sig ud af reserveholdsligaen, men at ambitionen er at fastholde klubbens sportslige set-up både på og uden for banen.