Kim Aabech takker af i Lyngby

Lyngby Boldklub siger efter mere end 8 års samarbejde farvel til offensivspilleren Kim Aabech. De kongeblå kunne ikke blive enige om en ny kontrakt med Aabech og dermed forlader kreatøren Lyngby og skifter i stedet til FC Nordsjælland.
Efter 239 kampe og 75 scoringer takker Kim Aabech af i den kongeblå trøje. Offensivspilleren og Lyngby Boldklub kan ikke blive enige om forudsætningerne for en ny kontrakt, og derfor forlader midtbanespilleren de kongeblå. Kim Aabech fortsætter hos FC Nordsjælland.
”Vi har ganske enkelt ikke kunne finde fælles fodslag i forhold til en ny kontrakt, hvorfor konsekvensen naturligvis er, at Kim stopper i Lyngby. Sådan er spillets regler nu engang, når man ikke kan få enderne til at mødes. Vi har været rigtigt glade for det bidrag, som Kim har ydet i sin tid i Lyngby, hvor han har været en markant skikkelse både på og uden for banen. Vi ønsker ham alt det bedste i fremtiden” lyder det fra Brian Lemmeke, adm. direktør i Lyngby Boldklub.
30-årige Kim Aabech kom til Lyngby i 2004 og fik året efter debut i en kamp mod Værløse. I 2007 og 2010 var han med til at rykke i Superligaen med Lyngby, som han også har repræsenteret i 2 kampe på en ligalandsholdstur.