Det perfekte match for Lyngby Boldklub og Yussuf Poulsen

Lyngby Boldklub tager afsked med Yussuf Yurary Poulsen, der skifter til RasenBallsport Leipzig.

En flot sæson for Lyngby, en plads på Ligalandsholdet samt solide præstationer i selskab med nogle af Europas største talenter på U19-landsholdet har skabt grobunden for, at de kongeblå nu endnu engang kan høste frugterne af det gode talentarbejde; Lyngby Boldklub har således solgt Yussuf Poulsen til den tyske klub RB Leipzig.
Bestyrelsesformand i Lyngby Boldklub A/S Torben Røsler udtaler: ”Aftalen med Red Bull er økonomisk attraktiv og ligeså vigtigt var det, at det sportslige set-up i RB Leipzig er helt rigtigt. Yussuf får de bedste betingelser for videreudvikling af sit åbenlyse talent. Vi sikrer økonomi til den forsatte udvikling af vores fantastiske talentafdeling. Og med RB Leipzigs mulighed for at indfri deres ambitioner, ser vi forhåbentlig Yussuf spille i 1.Bundesligaen inden for de næste 2-4 år” fortæller Torben Røsler.
Grundigt forarbejde
RB Leipzig var fra starten helt afklarede med, at det var Yussuf Poulsen de ville have. Yussuf var allerede i maj måned nede og se forholdene i Leipzig, og fik en længere snak med klubben omkring det sportslige set-up og klubbens fremtidsplaner. ”I RB Leipzig vil Yussuf få mulighed for masser af spilletid på 1.holdet og være med til at sikre den sportslige succes hele vejen til Bundesligaen” udtaler Torben Røsler og fortsætter:
”Især RB Leipzig’s sportsdirektør Ralf Rangnick har været en afgørende faktor for både Lyngby Boldklubs og Yussufs valg. Han har tidligere været cheftræner i Schalke 04 og efterfølgende flyttede han Hoffenheim fra 4. division til Bundesligaen på 5 år” fortæller Torben Røsler om Ralf Rangnick, der i dag er sportschef for både RB Leipzig og FC Red Bull Salzburg.
Salget af Yussuf Poulsen er endnu et eksempel på det seriøse arbejde der foregår i ”Danmarks Talentudviklingsklub”, og Yussuf er bare en i rækken af spillere, som Lyngby Boldklub de seneste år har sendt til udlandet for at videreudvikle deres talent.
”Jeg er utrolig glad for aftalen med RB Leipzig. Det har været afgørende for mit og klubbens valg, at jeg kommer til en klub, som oprigtigt er interesseret i min videre udvikling. Jeg har fået lov til at udvikle mig under trygge rammer her i Lyngby og jeg rigtig glad for at klubben nu vælger at sende mig videre. Jeg skal nu ud og stå lidt mere på egne ben – det glæder jeg mig til” udtaler Yussuf Yurary Poulsen, der har skrevet under på en 4-årig kontrakt med RB Leipzig.