Lyngby Boldklub med i nyt elitesportscollege

Et nyt elitesportscollege i Kongens Lyngby ser dagens lys i 2014. Lyngby Boldklub er en del af projektet sammen med en række sports-institutioner og foreninger i Lyngby Taarbæk Kommune.
København Nords elitesatsning på Trongårdsvej i Lyngby ser dagens lys i 2014. Et elitesportscollege skal hjælpe områdets klubber med at udvikle talenter i en lang række sportsgrene – herunder fodbold, hvor de kongeblå fra Lyngby Boldklub naturligvis går forrest.
Thomas Lollike fra Lyngby Boldklub deltog i den stiftende generalforsamling onsdag aften og han beretter om et seriøst møde, hvor ambitionerne var tårnhøje: ”Det var et spændende møde og det er mit indtryk, at vi bliver en del af et projekt hvor der er tænkt over tingene og hvor der er en masse gode kræfter involveret. K-Nord har lavet forarbejdet til det, som jeg tror, kan blive et kraftcenter for talentudvikling i hele vores område” fortæller Lollike.
Opbakningen til projektet har været stor og målet er, at give unge talenter optimale betingelser for at kombinere eliteidræt og ungdomsuddannelse. Det nye elitesportcollege skal ligeledes være med til at tiltrække talenter til områdets klubber. ”Det er spændende at vi som klub nu kan tilbyde en samlet pakke til talentfulde spillere, som ikke nødvendigvis er en del af vores lokalmiljø”
”Det er jo en af vores kæpheste, at netop balancen mellem uddannelse og skolegang er fundamental for udviklingen af talenter med elitepotentiale. Med dette nye tiltag har vi endnu en streng at spille på i forhold til rekrutteringen og fastholdelsen af elitespillerne” fortæller Thomas Lollike.
På K-Nord er der allerede nu etableret både handelsgymnasium og almindeligt gymnasium. Udover K-Nord er også Johannes Fog Kollegiet engageret i projektet, hvorfor det vil være muligt for ikke lokale elever at bo i nærområdet. Lyngby Boldklub er i øvrigt repræsenteret i projektets forretningsudvalg, hvor talentchef Birger Jørgensen repræsenterer de kongeblå.