Fanol Perdedaj: Jeg elsker Lyngby

Fanol Perdedaj vender tilbage til Hertha Berlin efter knap et år hos de kongeblå. Midtbanespilleren kalder afskeden vemodig og håber en dag at kunne vende tilbage til Lyngby.
Fanol Perdedaj har i denne sæson etableret sig på Lyngbys centrale midtbane, hvor den 21-årige tyske midtbanemotor har været en dynamisk og hårdtarbejdende arbejdsmand. Men tiden i Lyngby lakker mod enden. Lejekontrakten med de kongeblå udløber og Fanol Perdedaj siger dermed – foreløbigt – farvel og tak til Lyngby Boldklub.
”Jeg har været glad for at være her og jeg holder meget af drengene. Jeg elsker Lyngby og jeg kommer til at savne alle folkene her. Det er svært for mig at skulle forlade klubben, og jeg ønsker alle spillerne, trænerne og fans det bedste i de kommende år. Jeg håber snart de rykker op” fortæller Fanol Perdedaj.
Midtbanespilleren kom til Lundtoftevej for at få spilletid. Indkøbet af flere tidligere Bundesliga-spillere havde presset den tyske U21-landsholdsspiller ud i kulden, og derfor skulle der bygges på i Lyngby – både erfaringsmæssigt og spillemæssigt: ”Det har været et godt år for mig personligt synes jeg. Jeg kom for at lære, og forhåbentlig rykke op på samme tid”
”Men det er ikke sket og det er uheldigt, men sådan er fodbold nogle gange. Personligt synes jeg, at jeg har lært mange nye ting. Jeg har taget et skridt opad i min karriere og i mit liv og det har været rigtig godt at være her” lyder det fra Perdedaj, der i de kommende dage rejser hjem til Tyskland for at søge en afklaring:
”Jeg ved ikke hvad min fremtid bringer. Nu tager jeg tilbage til Berlin og hører, hvad de har af planer med mig. Jeg vil gerne spille på et så højt niveau som muligt, men der er jo selvfølgelig mange ting der skal passe sammen” forklarer Fanol Perdedaj.
En ting er dog sikkert: Den umiddelbare fodbold-fremtid ligger ikke i Lyngby, og det betyder et farvel til de nuværende omgivelser. Midtbanespilleren lægger ikke skjul på sin glæde for Lyngby, der i kraft af klubbens mindre størrelse og gode ånd har gavnet Perdedaj både personligt og spillemæssigt.
Netop derfor håber ”Fanoli” på, at han en dag kan vende tilbage – om ikke andet bare på besøg, for der er visse ting tyskeren kommer til at savne: ”Jeg kan godt lide fansene. De er skøre. Jeg kan godt lide klubben, truppen, trænerne og folkene, der arbejder her hver dag. De gav mig chancen og jeg håber, at de får bygget et godt hold op og snart kan rykke op. Så kan det være jeg kommer tilbage, det ved man aldrig” fortæller Fanol Perdedaj.
Perdedaj nåede i denne omgang at spille 25 gange i den kongeblå trøje. Heraf var tre af kampene i DBU Pokalen, hvor tyskerens eneste scoring også blev sat ind.