Lyngby-profiler: En lortekamp

Yussuf Yurary Poulsen og Fanol Perdedaj var ikke tilfredse med Lyngbys sæsonafsluttende nederlag til naboerne fra AB.
Lyngby led et nederlag på 4-2 i sæsonens sidste kamp i NordicBet Ligaen. AB-sejren kom i hus via en god første halvleg, hvor hjemmeholdet satte sig fysisk på Lyngby-spillerne, der slet ikke kunne få det til at fungere og gik til pause nede med 0-3.
Offensivprofilen Yussuf Yurary Poulsen var efter kampen meget skuffet over indsatsen: ”VI var ikke mentalt klar synes jeg. VI var ikke klar til at yde det der skulle ydes, og det virkede i første halvleg lidt til at folk var gået på ferie” fortæller offensivprofilen, der mener at AB var klar overlegne i de første 45 minutter:
”De lægger et fint tryk på os, og vi forsøget egentlig at spille det vi kan, men det lykkes bare ikke. De er fysisk over os og vinder duellerne” lyder det fra Yussuf Poulsen, der efter kampen i øvrigt kunne trøste sig med lidt personlig succes, da han blev kåret til årets spiller af Lyngby Boldklub.
Også den tyske midtbanemotor Fanol Perdedaj var nedtrykt efter kampen: "Det var en lortekamp. Vi ville vinde her og vi vidste de ville komme med fuld kraft. Men vi taber mange bolde og vi vinder ikke duellerne” fortæller den tyske U21-landsholdsspiller og fortsætter:
”Alle er vrede over resultatet, men sådan er livet nogle gange. Sådan er fodbold og vi kan ikke gøre andet end at ændre på det og have fokus" fortæller Perdedaj, der også indrømmer at han bestemt ikke spillede sin bedste kamp.
Med nederlaget til AB slutter de kongeblå sæsonen på 4. pladsen i NordicBet Ligaen, mens AB lige akkurat redder livet i kraft af en bedre målscore end Skive, der må en tur i 2.division.