Stor trup udtaget til sæsonens sidste hjemmekamp

Lyngby Stadion danner rammen om sæsonens sidste hjemmekamp. Lyngby Boldklub tager imod Vejle Kolding i en kamp mellem to hold, som stort set har udspillet deres oprykningschancer i denne sæson.

De foregående to indbyrdes møder har sammenlagt været afgjort til Vejle Koldings fordel. Første kamp mellem de to var helt tilbage i september måned sidste år, hvor Lyngby var på besøg på det nye Vejle Stadion. Ved den lejlighed leverede de kongeblå en meget fin præstation, og kampen igennem fightede holdet for at holde den føring, som Mathias Tauber havde sikret efter 25 minutters spil. Først til allersidst lykkedes det for Vejle Kolding at udligne, da man lukrerede på en offensiv satsning og fik sat Thomas Mikkelsen op til scoring.

Sæsonens anden indbyrdes kamp blev ligeså jævnbyrdig på banen, men knap så jævnbyrdig på måltavlen. 0-2 tabte Lyngby, der altså har indbyrdes revanche til gode – hvis man altså kan tale om det, når resultatet, der skal revancheres, ligger helt tilbage i november måned 2012.

Kampen mod Vejle Boldklub Kolding er ligeledes manager Niels Frederiksens sidste i spidsen for de kongeblå på hjemmebane i denne omgang. Næste gang Lyngby løber ind på hjemmebanen til en turneringskamp vil det være Johan Lange, der er i spidsen for liga-holdet. Vi håber at publikum vil hjælpe med at sætte punktum for 4 flotte sæsoner med Niels ved roret!

Lyngbys afgående manager har været tvunget til at udtage en stor trup til kampen – måske den største i hans tid som Lyngby-chef. Hele 23 spillere er blevet udtaget, idet de kongeblå har flere spørgsmålstegn blandt spillerne. Det hårde kampprogram har slidt på bentøjet, og derfor bliver det på dagen afgjort, hvem der spiller.
Helt sikkert er det dog, at David Boysen, Frederik Krabbe og Jeppe Brandrup ikke er med – de sidder nemlig over med karantæne. Bemærk også at truppen indeholder to mulige debutanter. Sebastian Lassen og Oliver Fredsted fra U19-holdet kan således få debut for de kongeblå.

Lyngbys trup mod Vejle Kolding:
1. Nicklas Højlund, 2. Thomas Rasmussen, 3. Ryan Johnson Laursen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 7. Ayoub Sørensen,  8. Robin Nilsson, 9. Lasse Fosgaard, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 14. Ragnvald Soma, 15. Fanol Perdedaj, 16. Lukas Fernandes, 17. Yussuf Yurary Poulsen, 18. Jeppe Tverskov, 19. Jonas Henriksen, 22. Bror Blume, 24. Frederik Helstrup, 25. Alexander Green, 26. Frederik Gytkjær, 29. Jasin Khayat, Sebastian Lassen, Oliver Fredsted