Hobro fightede sig til flot resultat

Lyngby Boldklub tabte lørdag eftermiddag med 0-1 ude mod Hobro, og dermed ser de kongeblås oprykningschancer nu ud til at befinde sig i mirakel-kassen.

Skuffelsen i omklædningsrummet var enorm efter onsdagens højdramatiske 2-2-kamp mod Brønshøj. Med rækkens øvrige resultater tabte Lyngby afgørende skridt i kampen om de forreste pladser i NordicBet Ligaen, og derfor skulle de kongeblå forsøge at komme sig over skuffelsen og tage alle tre point i en svær udekamp mod Hobro.

Hobros hjemmekampe har i denne sæson været kendetegnende ved påfaldende få mål og en lille overvægt af pointgivende resultater. Lyngby har tidligere haft problemer med Hobro og måtte i sæsonens første indbyrdes opgør nøjes med 0-0.

Første halvleg var bestemt ikke noget festfyrværkeri. Hobro tilførte opgøret en forventelig god portion fight, mens Lyngby forsøgte sig med de vanlige opspilsmuligheder over kanterne. Centralt på midtbanen lå Kim Aabech i Fanol Perdedajs fravær og kreatøren fordelte spillet fint til de fire forreste, dog uden det blev rigtig farligt.

Yussuf Poulsen var farligste mand for Lyngby med sine dybe og hurtige løb, men det var David Boysen der fik halvlegens største mulighed, da han sendte et frispark direkte på stolpen. Hjemmeholdets bedste mulighed tilhørte Kasper Fisker, men symptomatisk for første halvleg strøg afslutningen forbi mål.

De første 45 minutter bød reelt på et lille overtag til Lyngby, men uden de store chancer til at omsætte til scoringer måtte begge mandskaber gå fra banen uden mål. Opgøret var ret lige, men fordelingen ændrede sig desværre til det værre efter pausen, hvor Hobro overtog det meste af initiativet.

Det skabte chancer til hjemmeholdet, for hvem både Kasper Fisker og Mads Hvilsom kunne have scoret. Efter ca. et kvarters spil af 2. halvleg lobbede Fisker bolden over Fernandes, men afslutningen fik ikke fart nok og blev clearet på vejen mod mål. Hvilsom misbrugte herefter en friløber med Fernandes.

Skulle det komme fra Lyngby, så skulle det formentlig være kommet fra højresiden, hvor samarbejdet mellem Ryan Johnson Laursen og kantspilleren foran har været en giftig cocktail foråret igennem. Ryan Johnson var en af Lyngbys bedste, men på trods af flere gode aktioner og en generel overvægt i antallet af indlæg, så ville bolden ikke ind.

I stedet afgjorde Hobro det hele kort før tid. Hjemmeholdets dominans var for en kort stund brudt, men det udnyttede jyderne i stedet til at sætte et kontra-angreb op. Bolden havnede hos angriberen Dennis Høegh, der scorede sikkert og dermed blev Lyngby sendt hjem uden point. Bror Blume havde efterfølgende en kæmpe chance til at sikre et enkelt point, men det blev uden Lyngby-scoringer.
Kampen slutter dermed 0-1.

Match Facts:

Hobro IK – Lyngby BK 1-0 (0-0)
1-0 Dennis Høegh (87)

Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES, 2. Thomas RASMUSSEN, 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 8. Robin NILSSON, 9. Lasse FOSGAARD (<-> Frederik GYTKJÆR (60)), 10. Kim AABECH, 11. Patrick MORTENSEN, 14. Ragnvald SOMA, 17. Yussuf YURARY POULSEN (<-> Ayoub SØRENSEN (53)), 20. Jeppe BRANDRUP (<-> Bror BLUME (72)), 21. David KATZ BOYSEN
Ikke benyttet: Nichlas MACDONALD, Jeppe TVERSKOV, Jonas HENRIKSEN, Alexander GREEN;

Advarsler:
Jeppe Brandrup (67), Robin NIlsson (81) og David Boysen (85) – alle Lyngby BK