Drama og chancer i Brønshøj-remis

Det var formentlig en fornøjelse at være neutral tilskuer på Lyngby Stadion. Kampen mod Brønshøj havde både mål, dramatik og chancer i hobetal, men for Lyngbys fans sluttede det alligevel med en lille skuffelse og et resultat på 2-2.
Det tætte kampprogram har tæret på Lyngby-spillerne, og derfor havde Niels Frederiksen valgt at rotere lidt i sin startopstilling. Det gav plads til Frederik Krabbe og Frederik Helstrup, mens Kim Aabech var blevet klar igen og startede i sin vante rolle som 10er.
Lyngby fik sig lidt af en mareridtsstart, da man allerede efter 2 minutters spil måtte indkassere et mål. En fejl af Lyngbys bagerste mand gav gæsterne muligheden og så kunne Simon Bræmer sætte sidste fod på og gøre det til 1-0.
Efter 9 minutters spil kom den første indikation af, at det skulle blive en højdramatisk dag med marginalerne mod Lyngby. En bold blev sendt ind i feltet, hvor den blev afvist af en Brønshøj-forsvarer, der sparkede bolden op på hånden af en kollega – men dommer Thomas Lo Cours fløjte forblev tavs.
Den højintense start fortsatte i modsatte ende, hvor Brønshøj igen fik en chance foræret. Den store mulighed blev dog brændt og i stedet kunne Yussuf Poulsen sende bolden i nettet i Brønshøjs ende – desværre for Lyngby blev scoringen annulleret for offside.
Lyngby satte sig på første halvleg og efter 23 minutter kom udligningen. Patrick Mortensen sendte fra kanten af straffesparksfeltet bolden i dybden til Lasse Fosgaard, der smækkede den ind foran mål. Her dukkede Yussuf Yurary Poulsen op og udlignede sikkert.
Knap 8 minutter efter var vendingen på kampen så total. Et mønsterangreb i højre side orkestreret af blandt andre Ryan Johnson Laursen, der til sidst fandt Lasse Fosgaard, der scorede sit første mål i Lyngby-trøjen – 2-1 til de kongeblå.
Det kunne være blevet 2-2 kort før pausen. Kampen faldt lidt i tempo og det passede gæsterne bedst. En stor chance kort før pausen blev blokeret af en fremragende parade fra Nicklas Højlund, der dermed fik taget revanche fra det 2. minut. På det efterfølgende hjørnespark hoppede og dansede bolden i klumpspil på stregen inden den til sidst blev clearet og så kunne Lyngby gå til pause foran.
Og havde opgørene i NordicBet Ligaen kun varet 45 minutter, så havde det været fantastiske resultater for Lyngby. Men selvom der var solide føringer til både AB over Vejle og Vestsjælland over Viborg, så ændrede 2. halvleg totalt på stillingen i ligaen.
10 minutter inde i 2. halvleg kommer Brønshøj nemlig på 2-2. Et langt indkast fra Mads Ibenfelt finder vej til indskiftede Emil Berggreen, der scorer sikkert. Lyngby arbejde sig herefter tilbage i kontrol, og det gav chancer. Først ved et gennembrud fra Yussuf Poulsen, som dog måtte se sit forsøg blive reddet af Kim Drejs. Og siden til David Boysen, der i sin første aktion ramte stolpen
Der var også chancer i Lyngbys ende, og det var tydeligt at begge mandskaber gik efter sejren. Lucas Ohlander fik Brønshøjs bedste mulighed, men det var nede hos Kim Drejs at det for alvor brændte på. Ayoub Sørensen kunne med 10 minutter igen runde Brønshøj-keeperen, men vinklen blev for spids og så måtte Lyngby nøjes med hjørne.
I kampens overtid eksploderede det hele imidlertid. Først satte Lyngby et flot angreb op i højresiden og fra en position midt i feltet kunne en Lyngby-angriber score til 3-2. Målet blev imidlertid annulleret på grund af et tvivlsomt frispark begået af Frederik Gytkjær.
Tændingen fik yderligere gnist kort efter, da Emil Berggreen brutalt slagtede Mathias Tauber. Den indskiftede angriber kom alt for sent og det medførte tumultagtige scener. For optrinnet fik både Tauber og Berggreen gult, men for selve tacklingen måtte Berggreen se længere efter dommerens nåde – direkte rødt, men det fik ikke ændret kampens forløb.
Det slutter uafgjort 2-2 og med Viborgs genopstandelse og sejr på 3-2 i Slagelse forbliver det hele lidt uforløst. Lyngbys næste opgave er allerede på lørdag – denne gang ude mod Hobro.
Match Facts:

Lyngby BK – Brønshøj BK 2-2 (2-1)
0-1 Simon Bræmer (2), 1-1 Yussuf Yurary Poulsen (23), 2-1 Lasse Fosgaard (31), 2-2 Emil Berggreen (54)
Rødt kort: Emil Berggreen (90)

Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND, 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 4. Mathias TAUBER (c), 6. Frederik KRABBE (<-> Frederik GYTKJÆR (86)), 8. Robin NILSSON, 9. Lasse FOSGAARD (<-> Ayoub SØRENSEN (75)), 11. Patrick MORTENSEN (<-> David KATZ BOYSEN (68)), 15. Fanol PERDEDAJ, 17. Yussuf YURARY POULSEN, 24. Frederik HELSTRUP
Ikke benyttet: Nichlas MACDONALD, Jeppe BRANDRUP, Bror BLUME, Jeppe TVERSKOV

Advarsler:
Frederik Helstrup (35), Fanol Perdedaj (50) og Mathias Tauber (90) – alle Lyngby BK
Mads Ibenfelt (7), Søren Weibel (24), Emil Berggreen (90) og Kim Drejs (90) – alle Brønshøj BK
Rødt kort: Emil Berggreen (90)
Tilskuertal: 1514