Lyngby jagter 4 på stribe

Lyngby er tilbage på sporet og har spillet sig helt ind i oprykningskampen, der er tættere end nogensinde før. De kongeblå skal fortsætte stimen onsdag, hvor Brønshøj gæster Lyngby Stadion.
Tre sejre i træk er status for de kongeblå forud for de sidste 4 kampe i NordicBet Ligaen. 1-0 over Skive blev fulgt op i de to kampe mod FC Fredericia, der først blev besejret med 3-1 ude og siden 2-1 hjemme i Lyngby.
De 9 point har i den grad sendt Lyngby tilbage i oprykningskampen. De kongeblå er nu á point med Vejle Kolding, mens der kun er 1 point op til Viborg på 2. pladsen. FC Vestsjælland har slået et lille hul med 4 point ned til Viborg – netop de to mødes i øvrigt samtidig med de kongeblås opgør med Brønshøj. Der er med andre ord tale om en vanvittig tæt indbyrdes kamp, og afslutningen på NordicBet Ligaen bliver akkurat lige så spændende, som der hele sæsonen har været talt om.
Efter Lyngbys nederlag i Viborg var der ellers ikke meget som tydede på, at de kongeblå skulle blande sig i oprykningsstriden. Men med de førnævnte sejre og gunstige resultater i de øvrige indbyrdes topkampe er oprykningen nu højaktuel for de kongeblå, der i de sidste 4 kampe møder Brønshøj, Hobro, Vejle Kolding og AB.
Først gælder det altså Brønshøj, der har taget en dramatisk tur ned gennem NordicBet Ligaen. Ved vinterpausen var Hvepsene blandt outsiderne til en oprykningsplads, men foråret har været en ubeskrivelig nedtur for Brønshøj, der også har været ramt uden for banen med 6 fratrukne point. Samtidig har Brønshøj tabt samtlige de kampe, som man har spillet og det har resulteret i, at man er gået fra topstrid til bundstrid. Set med Lyngby-briller må den stime godt fortsætte lidt endnu, men der bliver uden tvivl tale om en svær opgave for de kongeblå, der skal op imod et hårdt fightende hold, der har fysikken på sin side.
Lyngby-træner Niels Frederiksen har udtaget 20 mand til kampen, og i forhold til den seneste kamp mod Fredericia er blandt andre Frederik Krabbe og Frederik Gytkjær med blandt de udvalgte. To spillere sorteres fra inden kampstart.
Der er kick-off på Lyngby Stadion klokken 19.00 – husk at komme i god tid og udnyt de gode pre-match tilbud!
Lyngbys trup mod Brønshøj:
1. Nicklas Højlund, 2. Thomas Rasmussen, 3. Ryan Johnson Laursen, 4. Mathias Tauber, 6. Frederik Krabbe, 7. Ayoub Sørensen,  8. Robin Nilsson, 9. Lasse Fosgaard, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 14. Ragnvald Soma, 15. Fanol Perdedaj, 17. Yussuf Yurary Poulsen, 18. Jeppe Tverskov, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Frederik Helstrup, 26. Frederik Gytkjær, 31. Nichlas Macdonald