4 point til talenterne mod Vejle Kolding

U19-holdet rejste sig på flotteste vis, da Vejle Boldklub i weekenden var på besøg i Kongens Lyngby. U19-talenterne vandt med 1-0, mens U17 spillede uafgjort 1-1.
De to bedste U-hold i Lyngby havde lørdag besøg af Vejle Boldklub Kolding i henholdsvis U19- og U17-ligaen. U19-mandskabet lagde for og skulle forsøge at rejse sig, efter man i den seneste runde havde tabt med hele 1-7. Og den mission den lykkedes – blandt andet takket være et fantastisk mål fra Sebastian Lassen.
Backen tog kort før pausen sagen i egen hånd og bragte Lyngby foran med 1-0. De kongeblå talenter spillede derefter en veldisciplineret 2. halvleg, hvor man holdt gæsterne fra fadet. Fokus var lidt mere på det defensive og organisatoriske og det gav pote i form af en sejr. Der blev nemlig ikke scoret yderligere, og dermed blev Sebastian Lassen matchvinder.
U19-holdets træner Thomas Vest Hansen glædede sig efterfølgende over sit holds genopstandelse: ”Det var en kamp, hvor vi skulle prøve at komme videre, og det gjorde vi. Det var helt fantastisk at vinde, holde nullet og få 3 point i kassen, og så endda mod en direkte konkurrent om placeringerne i U19-ligaen” fortæller Thomas Vest Hansen.
Søren Hermansens U17-hold leverede en udmærket præstation i deres kamp og hentede et fortjent point, der meget vel kunne have blevet til 3. Lyngby bragte sig nemlig foran i slutfasen, men føringen holdt ikke hele vejen hjem. I dommerens tillægstid scorede gæsterne fra Vejle nemlig til 1-1. Forud var gået en kamp, hvor der var muligheder for begge mandskaber – dog var de største chancer til gæsterne.
Med 1-1 er Lyngbys U17-hold fortsat på 7. pladsen i U17-ligaen. Thomas Vest Hansens U19-mandskab ligger med fem kampe igen på 8. pladsen – 2 point efter Brøndby og 3 point foran FC København, der dog har spillet en kamp færre. Både U17 og U19 møder i næste weekend Esbjerg på udebane.