Onsdags-sejren skal følges op søndag

Anden del af et dobbelt møde med FC Fredericia venter de kongeblå, når Lyngby Stadion søndag danner rammen om endnu et tæt opgør i NordicBet Ligaen. Niels Frederiksen udtaget 19 mand til kampen.
Vi nærmer os med hastige skridt afgørelsen på denne sæson i NordicBet Ligaen. Lyngby Boldklub ligger fortsat med i toppen, og søndag venter endnu en tæt kamp for de unge kongeblå spillere. FC Fredericia er modstanderen – akkurat som de var det i midtugens kamp, der godt nok blev spillet på udebane. I øvrigt med resultatet 3-1 til de kongeblå som følge.
FC Fredericia har haft en sæson på det jævne. Man har ikke rigtig formået at etablere sig i toppen af ligaen, men til gengæld har man også holdt sig fuldstændigt ude af kampen om nedrykning. Et klassisk midter-scenarie for de østjyske gæster, der dog ikke helt har kunnet leve med den tilværelse og derfor for nylig valgte at skifte ud på cheftræner-posten, hvor Steen Tychosen og Allan Simonsen nu er aktive..
Det nye trænerteam kunne dog ikke forhindre, at de kongeblå i onsdags snuppede en 3-1-sejr på Monjasa Park. Kim Aabech scorede 2 gange, mens Yussuf Poulsen afgjorde kampen kort før tid. Lyngby er dermed i høj grad tilbage i oprykningsræset, men det kræver endnu en god præstation mod FC Fredericia.
Niels Frederiksen har udtaget 19 spiller til sin trup. Lyngby-manageren må undvære en skadet Lukas Fernandes samt en karantæneramt Frederik Krabbe, der fik gult kort i midtugen. Med i stedet er U19-keeper Nichlas Macdonald, ligesom også Bror Blume og Rasmus Nielsen er udtaget til opgøret, der sparkes igang klokken 13.00.
Lyngbys trup mod FC Fredericia:
1. Nicklas Højlund, 2. Thomas Rasmussen, 3. Ryan Johnson Laursen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 7. Ayoub Sørensen,  8. Robin Nilsson, 9. Lasse Fosgaard, 10. Kim Aabech, 11. Patrick Mortensen, 14. Ragnvald Soma, 15. Fanol Perdedaj, 17. Yussuf Yurary Poulsen, 18. Jeppe Tverskov, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Frederik Helstrup, 31. Nichlas Macdonald