Lyngby Boldklub skal have ny cheftræner

Lyngby-manager Niels Frederiksen får nyt job – efter 4 år som chef for Lyngby Boldklubs førstehold i Superligaen og 1. division skifter Frederiksen til sommer til Esbjerg fB, hvor han skal være cheftræner for klubbens Superliga-mandskab.

Det fortæller Niels Frederiksen i en pressemeddelelse fra Lyngby Boldklub A/S: ”Det har været meget spændende at være træner og manager i Lyngby. Det har været en lærerig og sjov tid, og jeg har været meget glad for at være i klubben. Jeg synes at vi har opnået fine resultater og undervejs også udviklet unge spillere, som har taget skridtet videre”
”Nu gør jeg så det samme. Jeg har fået muligheden for at tage skridtet en hylde op, og i den forbindelse er jeg glad for, at klubben ikke har villet stå i vejen” udtaler Niels Frederiksen, der har fuldt fokus på de sidste forpligtelser i Lyngby: ”Vi mangler stadig flere spændende kampe i NordicBet Ligaen, og der er intet jeg ønsker højere end at aflevere Lyngby Boldklub som oprykkerhold. Det vil være et drømmescenarie, og det er 100% der fokus ligger
I Lyngby ønsker man Niels Frederiksen held og lykke med opgaverne i fremtiden. At klubben har udviklet endnu en træner, som er blevet interessant for en klub i Superligaen er dog et lille plaster på såret fortæller adm. direktør Brian Lemmeke:
”Vi er naturligvis kede af at miste Niels, men grundpræmissen i denne branche er jo sådan, at hvis man har gjort det godt, så vil der altid være klubber, der viser interesse. Det gælder såvel spillere som trænere, og vi kan godt acceptere situationen, når en dygtig og talentfuld” fortæller Brian Lemmeke, der også kan oplyse om, at arbejdet med at finde en ny cheftræner allerede er langt.
Niels Frederiksen er i sin tid i Lyngby blevet nomineret til ”Årets Træner” 2 gange, ligesom der også er en Superliga-oprykning samt sølv- og bronzemedaljer med U19-holdet på CV’et. Niels Frederiksen tiltræder sit nye job i Esbjerg ved udgangen af denne sæson.
Læs hele pressemeddelelsen fra Lyngby Boldklub via dette link.