Johan Lange ny træner i Lyngby

Lyngby Boldklub har ansat et af Danmarks største trænertalenter til at overtage posten som cheftræner i Lyngby Boldklub.

Johan Lange bliver ny cheftræner i Lyngby Boldklub, idet de kongeblå har ansat klubbens tidligere A+-træner som ny chef for førsteholdet. Den tidligere assistenttræner for både FC København og den engelske traditionsklub Wolverhampton tiltræder sit nye job ved udgangen af denne sæson og tager dermed over for Niels Frederiksen.
”Vi er glade og stolte over, at vi kan tiltrække et trænertalent som Johan Lange. At han kender klubben fra sin tid som talenttræner er kun et plus, der vil hjælpe ham godt i gang. Vi er sikre på, at han kan løfte holdet yderligere” udtaler Brian Lemmeke, adm. direktør i Lyngby Boldklub A/S i en pressemeddelelse.
Hovedpersonen selv glæder sig til sit kommende job: ”Jeg er meget, meget glad for at få chancen som cheftræner i Lyngby Boldklub.  Jeg glæder mig til at komme i gang og til at komme tilbage til Lyngby. Jeg kender jo klubben fra tidligere, og Lyngby har altid stået som noget specielt for mig” udtaler Johan Lange og fortsætter:
”Jeg ser frem til at fortsætte det store talentarbejde, som der allerede er i Lyngby og som altid har været anerkendt for sin store faglighed. Jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang, og uanset om det er fodbold i NordicBet Ligaen eller i Superligaen, så glæder jeg mig meget til udfordringen” lyder det fra Johan Lange.
På trods af en relativt ung alder, har Johan Lange allerede slået sit navn fast som et af Danmarks største trænertalenter. Assistenttræner i F.C. København og ikke mindst en del af trænerteamet i den engelske traditionsklub Wolverhampton er blot nogle af meritterne hos den unge træner, der var ITU-træner i Lyngby frem til 2008.
Læs pressemeddelelsen fra Lyngby Boldklub A/S via dette link