NF: Det første mål afgør kampen

Lyngby-manager Niels Frederiksen ærgrer sig gevaldigt over nederlaget til Viborg. Det første mål blev afgørende, lyder analysen.

Lyngby tabte onsdag aften med 0-2 ude mod Viborg FF, og dermed ser det efterhånden sværere og sværere ud, at nå Top 2 NordicBet Ligaen. For udover nederlaget til Viborg, så vandt Vejle Kolding samtidig deres kamp og udbyggede dermed forspringet til de kongeblå. Lidt af et worst-case scenario for Lyngby-manager Niels Frederiksen:

"Ja det kunne vel næppe være værre. Vi står skidt – det gør vi jo. Men vi tager en kamp ad gangen. Der er stadig masser af point at spille om, og de andre har mange indbyrdes kampe endnu, men det er klart, at hvis man isoleret set taler oprykning, så skal vi være gode i de sidste syv og så skal der også komme lidt overraskende resultater. Men det er jo set før" lyder det fra Niels Frederiksen, der havde en meget klar analyse på, hvorfor Lyngby – på trods af fint spil – tabte til Viborg:

"Vi mangler at score det første mål, og det bliver piv-afgørende i dag. Det er jo en kamp uden kæmpe chancer indtil det tidspunkt, og det første mål det bliver bare så afgørende, fordi vi skal forcere og de kan stille sig ned og køre på omstillinger, som er lige efter deres hovede. Så det første mål, det afgør den her kamp. Og det ligeså godt være os der havde fået det, men det var det ikke for det var vi ikke skarpe nok til" fortæller Niels Frederiksen, der egentlig synes at Lyngby lå bedst til at score kampens første mål:

"Der er intet i den kamp på det tidspunkt hvor Viborg scorer, som tilsiger, at det er dem der skal få det mål frem for os. Det kan mindst ligeså godt være os. Men de har Thomas Dalgaard, og vi har ikke den skarphed på de få muligheder vi har. Vi mangler lige det der sidste, og nogen gange så skal du også have lidt marginaler med dig for at få de der sidste 5% på, og det synes jeg bare ikke vi har lige nu" forklarer Niels Frederiksen, der savner lidt held i topkampene:

"Jeg synes ind imellem at jeg har lyst til at stå efter kampen og sige: "Der var vi sgu lige lidt heldige", men det får jeg aldrig lov til at sige. Det er pisse irriterende, for det synes jeg godt man må være ind imellem. Og det synes jeg ikke jeg har set hos os meget længe" lyder det fra Lyngby-manageren.

Lyngby er inde i et tæt program for tiden, og skal allerede i aktion igen på søndag, hvor Viborgs naboer fra Skive er modstanderen i endnu en udekamp.