U-holdene i gode resultater mod Brøndby

Lyngbys U17 og U19-hold kom ubesejrede gennem et dobbeltmøde med Brøndby i den netop overståede weekend. U17 spillede 1-1, mens U19-holdet vandt med 2-0.
Lyngby havde lørdag besøg af Brøndby i både U17 og U19-regi. U17 spillede uafgjort 1-1 efter en fin indsats. Søren Hermansens tropper, der netop har været til turnering i Tyrkiet, lagde ellers ud med at komme bagud med 0-1, men mistede ikke troen på et godt resultat. Med 7 minutter igen kom forløsningen så, da U16-landsholdsspilleren Daniel Stückler scorede til slutresultatet 1-1.
U17-holdet leverede ifølge træner Søren Hermansen en fin indsats og matchede til fulde et stærk Brøndby-mandskab: "Samlet set er jeg meget tilfreds med kampen. Vi var presset det  sidste kvarter af første halvleg, men bortset fra det synes jeg der var tale om en meget jævnbyrdig kamp, hvilket resultatet også afspejler. Jeg synes også at det i perioder lykkedes os at vise flot fodbold og vi satte nogle gode angreb op" fortæller Søren Hermansen
Fuld gevinst til U19
U19-holdet vandt deres kamp over Brøndby med 2-0, og fik dermed revanche for midtugens pokalkamp mod netop Brøndby, hvor man efter forlænget spilletid tabte med 4-1. Forud for kampen havde man trænet målrettet på opgaven og det lykkedes fint igennem hele kampen. Man undgik således en del af duelspillet og forsøgte sig flere gange med at spille kvikt og udenom Brøndbys mere robuste spillere.
Selve opgøret var meget lige. Brøndby var bedst i de sidste tyve minutter af første halvleg, men Lyngby-mandskabet fik styr på spillet i 2. halvleg og mod slutningen slog man til, da chancen bød sig. Med et kvarter igen bragte Jabar Shaza U19-drengene foran, og da han også  kunne øge til 2-0 på straffespark to minutter før tid var sejren i hus – og det er en sejr, der sender Lyngby op på 21 point for 17 kampe.
"Vi er virkelig glade for vores sejr, men det skal retfærdigvis siges, at Brøndby havde deres chancer. Havde de scoret det første mål, så havde kampen formentlig formet sig helt anderledes. Vi har nu 9 point ud af 12 for de sidste 4 kampe og spillet har fungeret fint i store perioder, og vi har oven i købet holdt nullet i 3 af kampene. Vi skal være bevidste om, at vi har opnået vores point ved at præstere optimalt og yde en kæmpe indsats – blandt andet ved at bevæge sig meget og forsvare sig disciplineret. Det skal vi blive ved med" lyder det fra trænerteamet, som består af Thomas Vest Hansen og Mikko Pedersen.