Daniel Stückler i målhumør på landsholdet

U17-holdets Daniel Stückler (tv.) har med U16-landsholdet spillet en flot firenationersturnering i Polen. Med 3 scoringer i tre kampe har den talentfulde angriber været afgørende.

Det danske U16-landshold deltager har de seneste par dage deltaget i et nyt tiltag fra UEFA, som går ud på at lave en turnering for U16-landshold, så de kan blive matchet internationalt under UEFA’s vinger, inden det går løs med kvalifikationsturneringerne som U17-landshold. Holdet spiller i Polen, hvor man har spillet tre kampe mod Litauen, værtsnationen fra Polen samt Norge.

I de to første kampe har det været med en kongeblå spiller i absolut fokus. U17-holdets Daniel Stückler deltager således i turneringen, hvor han har spillet fuld tid i begge de første kampe og i den grad fået sat en tyk streg under, at han er en af de mest lovende spillere netop nu.

Ved den første kamp mod Litauen kom Stückler således på tavlen to gange. Først efter en dyb stikning og siden efter en god detalje, hvor Lyngby-angriberen lobbede bolden over målmanden fra Litauen, der endte med at tabe med 4-0 til Danmark.

Turens anden kamp mod Polen skulle vise sig at blive langt vanskeligere opgave. Danmark kom bagud med 1-0, men skulle kun bruge et kvarter til at vende kampen. Først gjorde Kasper Nissen det til 1-1 og så var det igen Daniel Stückler, der var på pletten. Efter 63 minutters spil afgjorde han nemlig kampen med et flot hovedstødsmål.

Den sidste kamp mod Norge blev ligeledes vundet, og dermed endte Danmark med at stå som samlet vinder af mini-turneringen. Efter 2 kampe med fuld spilletid startede en slidt Daniel Stückler på bænken, men kom på banen ved stillingen 2-0 og var således med til at køre den sikre sejr helt i hus.